12 Aralık 2016 Pazartesi

Çocuklarla İstanbul'da Aktivite Gezisi

Önceki yazılarımı okuyanlar bilir, bakıcı olarak Filipinli ablamız var , zaman çok hızlı geçiyor her zamanki gibi ve bakıcımız geldiğinden beri 1 yıl geçmiş, izne gitme vakti gelmişti geçen ay. Tabi izin öyle 3-4 günlük değil 3 haftaydı, gözüme çok büyüyen bu süreyi çocuklarıma adadığımdan, onlarla güzel vakit geçirmek için ne yapabilirim diye düşündüm. Bir haftasonu İstanbul'da geçirirsek hem çocuklar mutlu olur hem de bize değişiklik olur diye düşünüp biletlerimizi aldık ve 1 geceliğine İstanbul'a geldik.

İstanbul'u çok özlemişim bu arada, ne kadar zaman oldu gelmemiştim çünkü.

Otel olarak da öğrenciyken gittiğim ve beğendiğim Conrad Bosphorus'ta kaldık, yeri Beşiktaş'ta olduğu için tercih ettiğimiz bu oteli biz Türklerden çok Araplar şenlendirmiş. Aslında İstanbul'da bir Arap esintisi hakimdi, alışveriş merkezlerinde, restoranlarda ve otelimizde.
Otel konforu olarak güzeldi, beğendim ve tavsiye edebilirim.

Tavanda bulunan Kabe işareti ilgimi çekti, daha önce hiç bir otelde görmemiştim. Kahvaltı manzaramız ise çok güzeldi.

Otele yerleştikten sonra ilk durağımız Forum Avm oldu, cumartesi günümüzü oraya ayırmıştık, Jurassic Land, Legoland ve akvaryum gideceğimiz yerlerdendi fakat zamanımız yetmediğinden akvaryuma yetişemedik.

Jurassic Land

Jurassic Land, adından da anlaşıldığı gibi dinazor tanıtım dünyası olmuş, biz biletlerimizi aldıktan sonra bebek arabalarını girişe bıraktık, çünkü merdiven inip çıkacağımızdan araba kullanışlı olmayacaktı, böyle mekanlarda çok önemli bir detay bence, mutlaka rampa olmalı bebek arabası ve tekerlekli sandalyeler için. 10 kişilik bir grup olarak toplandıktan sonra bir yetkili gelip bize bu alanı gezdirmeye başladı. İlk olarak Juracopter'e binip ormanda 4 boyutlu bir gezintiye çıktık, daha sonra dinazor yumurtalarını, değişik dinazor türlerini dinledik ve toplamda yarım saatte biz burayı bitirmiş olduk, çok başarılı ve eğlenceli miydi derseniz, cevabım hayır olacak, 1 kere görmek yeterli oldu.

Legoland Discovery Center

Ardından Legoland Discovery Center'a geçtik, biz biletimizi kapıdan alarak girdik fakat internetten almak da mümkün, hatta bekleme süresi daha az olduğundan, interneti tercih edebilirsiniz. İlk girişte greenbox önünde hatıra fotoğrafı çektirdik ve lego yapım aşamasını gösteren kısa bir film izledik. İçeride  çocuklar için 2 tane binilecek oyuncak var, sinema var ve birde özellikle İstanbul'un tarihi simgelerinden oluşan bir lego müzesi var, biraz daha ilerledikçe dünyada bulunan turizm simgelerini de görebiliyorsunuz. Ve sonrasındaaaaa bizimde 4 saat geçirdiğimiz legolardan oluşmuş bir cennet var. Burada 3.5 ve 1.5 yaşındaki çocuklarımız zaman nasıl geçti anlamadılar. Legoland İstanbul 2 katlı, üst katta oyun parkları mevcut, tabi legolar da var yine. Küçücük bir cafe yapmışlar, içeride yiyecek adına birşey beklemek yanlış olur sadece anneler babalar beklerken çay içsinler diye hazırlanmış bir büfe gibi. Bir de biz İstanbul'da oturmuyoruz ama orada yaşayanlar için doğumgünü partileri yapılıyor bence çok eğlenceli olur, en azından oğlum için isterdim Lego partisi yapmayı.

Küçük detayları sevdim, sıra ayırmak için kullanılan aparatın içi Lego dolu :)

Çocuklar için bulunan küçük tünellerden geçen oğlum çok eğleniyor.

Dünyadan manzaralar...

Oyunlara dalan çocuklar.

Bu bizim 2. Legoland Discovery Center ziyaretimiz oldu, ilki New York'takiydi, ikisi arasında kıyas yaparsam İstanbul'dakinin çok daha güzel olduğunu söyleyebilirim. Sadece yeri gereği çok tercih edilesi bir alışveriş merkezi olmamış. Onun dışında ben beğendim burayı.

Kızımda bunlara bayıldı, çok renkli ve bazılarının küçükleri evimizde olduğundan ilgisini çektiğini düşünüyorum.

Üst kattaki oyun parkları.

Rahmi M. Koç Müzesi

Pazar günü ise planlarımızda Rahmi M. Koç Müzesi vardı, Hasköy'de bulunan bu müzeyi daha önce bizde ziyaret etmemiştik. Aslında daha önce  Miniatürk'e gittiğimizde burayı da görebilirmişiz ama kısmet bugüneymiş diyelim.

Bebek arabalarına uygun dizayn edilmiş tarihi Lengerhane ve tarihi Hasköy tersanesi Koç vakfı tarafından alınırak günümüzde müze haline gelmiş. İçerisi de çocuklar için olmasa bile biz büyükler için görülmeye değerdi. İlk başta Atatürk hayranlığı ile başlayan müzede Rahmi Koç'un mesajını okurken onun adına hüzünlendim, müzeyi büyük heveslerle açmış, koleksiyonculuğunun çocukluktan geldiğini belirtmiş ve oğullarının da bu geleneği devam ettireceklerini temmenni ettiğini yazmış, Allah hiç kimseyi çocuğuyla sınamasın dedim tekrardan.

Moda Tramvayı, Atlı Tramvay ve Sultan Abdulaziz tarafından kullanılan Saltanat Vagonu ve daha nicesi Demiryolu Ulaşımı kısmında.

Yaşayan Geçmiş sokağında, dönemin özelliklerini taşıyan Şifa Eczanesi.

Trenlerden bir kesit.

Müzeye geldikten sonra sırayla evlenecek çiftleri gördüm, biri gelip diğeri gidiyordu :) Fotoğraf için çok güzel bir mekan gerçekten, İstanbul'da evlenecekler mutlaka burayı ajandalarına not etsinler.

Arabalar çok güzeldi, ama amblemleri daha da ilgi çekiciydi. Harry Potter arabası da müzedeki yerini almış, uçan araba neticede.

Bu görsel şenliğin içinde gelin-damat fotoğrafları da hiç fena olmaz diye düşünüyorum.

Biz binemedik ama haftasonları Hasköy-Sütlüce arası nostaljik tren geziside yapılıyor, küçük eskilerden kalma bir biletle biniyorsunuz, bize bileti giriş yaparken gişeden vermişlerdi, zamanı olanlar için değişik bir deneyim olabilir :)

Uçak için bonus bilgi

Uçak olarak Onur Air'den bilet aldım, saatleri daha uygun olacaktı bize. Adana'dan uçağa en son biz binmiştik ve biner binmez en ön koltuklar boş olunca hostes hanıma rica ederek orada oturup oturamayacağımızı sordum, o da gayet kibar bir şekilde beni kırmayıp tabi dedi, bir çocuk bir bebek olunca sanırım kıyamadı bize. 4 kişi 3 koltuk alıyoruz, bebek benim kucağımda gittiğinden ne kadar geniş koltuk o kadar iyi oluyor. Sonradan öğrendim ki bu ön koltuklar ücretliymiş, check-in yaparken söylemeniz ve ödeme yapmanız yetiyormuş. Dönüşte de biz ön koltuk alarak arka koltukta gitmemeyi tercih ettik, tavsiye ederim.