23 Mayıs 2016 Pazartesi

Filipinli Bakici Gerceği

Uzun suredir birçok kişiden yardımcım hakkında gelen sorulardan dolayı bu yazıyı yazma gereği duydum.

6 ayı geçkin süredir evde yatılı Filipinli bakıcımız var. Zor bir şekilde bu kararı aldıktan ve alırken de çeşitli endişeler yaşadıktan sonra deneyimlerimi burada yazmaktan çekinmiyorum. Öncelikle Filipinli bakıcıya nasıl karar verdiğimi yazayım, Beyaz 7 aylıkken Dubai'ye tatile gitmistik orada mağazalarda çalışanlar hep Filipinliydi ve çocuklarla cok iyi anlaşıp şarkı söyleyen ve çok da güleryüzlü insanlar olduğunu farkettim. İşte o anda yatılı bakıcım olursa Filipinli olsun demiştim. Sonrasında Beyaz 1 yaşına girdiğinde 1 ay Gürcü çalıştırmıştık ama hiç memnun kalmadığımızdan hemen ayrılmıştık.



Yatılı Bakici ile aynı evde kalma düşüncesi gerçekten zor, birlikte kalması da elbette zor. Fakat biz evimizin fiziki şartından dolayı şanslıyız, hemen girişimizde bulunan odayı bakıcımıza verdim, bizim kaldığımız odalardan çok ayrı bir yerde. Bu odanın içinde tuvalet banyo da varsa bakıcının sizinle hiç bağı kalmaz. 

İkinci endişem yemekler ne olacaktı !!! Tamam tarifleri İngilizce veririm ama damak tadı nasıl olur diye düşünürken o sorun da cok rahat aşıldı. Biz de zaten dünya mutfağını sevdiğimizden onun yaptığı değişik yemekleri de yiyoruz. Ayrıca ilk zamanlar tarifleri verdim damak tadımızı anladı artık ona uygun yemekleri kendisi de yapabiliyor. Mesela kıymalı ıspanak yap diyip tarif vermemiştim bildiğimiz salçalı ıspanak yemeğini yapıp getirdi soframıza. 


Filipinliler icin duydugum pis bir ırk ifadesi de evimize gelen Mary Ann ile yıkıldı gitti. Çünkü her akşam işini bitirdikten sonra duşunu alıyor , banyoyu, evi, mutfağı toparlayıp öyle yatıyor.

Genel anlamda beni çok rahatlattı, çocuklarımın öğrendiği İngilizce de cabası.  Nasıl bulduğuma gelince tabi ki ajans (Filipinli Bakıcı) sayesinde, istediğim özellikleri söyledim, ajans bana uygun bakıcıların özgeçmişlerini gönderdi, bende arasından beğendiklerimle görüntülü konuşma yaptım. Bildiği diller, yemek yapma, bizim evde köpeğimiz var onun için pet bakımı, yeni doğan bakımı gibi bir sürü kriteri göz önünde bulundurdum. Yaklaşık 15 kişiyle görüştükten sonra da kendi bakıcımıza ısındım ve işlemlerimizi başlattık.

Ajansım bakıcıyı seçtikten sonra, benden birtakım evraklar istedi. Noter onaylı davet kağıdı, evimin adresi gibi resmi evraklar, buradan Çalışma Bakanlığına başvuru yaptık, Hong Kong'daki Türk Konsolosluğu vize için izin onay verdi, vizesi çıktı ve 1 ay içinde Mary Ann yanımıza geldi. Yani bakıcınızı beğendikten sonra hemen yarın evinize gelemiyor, belli bir süreç geçiyor bu arada.

Diyelim ki beğenmediniz (Bu işlemleri yaptıktan sonra beğenmek için de sınırları zorlayacağınız kesin ) 3 ay içinde 2 bakıcı daha değiştirme hakkınız bulunuyor, çünkü ajansa da belli bir ücret ödüyorsunuz. Ajans olabildiğince hem bizi hem de bakıcıyı koruyor. Bakıcımız gelmeden Çalışma Bakanlığından kendi adına kimlik kartı geldi, bende geldiği gün sigortasını başlatarak hem kendimi hem de onu garanti altına aldım.

Memnun musun diye soranlara evet diyorum , çok şükür şimdilik iyi gidiyor. Onun da insan olduğunu unutmadığınız iyi davrandığınız sürece gerçekten iyi bir ırk diye düşünüyorum. Evde sürekli İngilizce konuşulmasının da çocuklar açısından büyük avantaj olarak görüyorum, neticede dünya dili. Düşünenlere tavsiye ederim. Çocuklarınıza karşı güleryüzlü, kibar ve incitmeyen biri ile karşılaşmanız dileğiyle.

16 yorum:

  1. amin canım rabbim hepimizi özellikle çoçukları iyilerle karşılaştırırsın ...

    YanıtlaSil
  2. Didem hanim merhaba, Amerika da dogum yazilarinizi okudum.cok faydali oldu gercekten.bende kendi imkanlarim ile gitmek istiyorum.sizinle irtibata gecebilir miyiz? size danismak istedigim bazi sorularim var yardimci olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bana mailinizi yazarsanız iletişime geçebiliriz.

      Sil
  3. Didem hanım merhaba, sakıncası yoksa ajans adını alabilir miyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Filipinli Bakıcı Olcay Hanım bizim ajansımız.

      Sil
  4. Merhaba benim adim tekin ingilterede yasiyorum hanimim filipinli benim hanimin bir yigeni farkli ulkelerde bakici olarak calisti su an hong kong da ve turkiye de calismak istiyor bize ne yapmamiz gerektigiyle ilgili yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bizim Türkiye'de çalıştığımız ajansla iletişime geçebilirsiniz, Hong Kong da ortak çalıştıkları ajansa sizi yönlendirebilirler. Filipinlibakici sitesine bakabilirsiniz, iyi günler...

      Sil
    2. Merhaba geldi mi Turkiyeye esinizin yegeni? Biz filipinli bakici abla ariyoruz, acaba ilgilenir mi direkt gorusebiliriz, eger ilgilenirse. Tesekkurler

      Sil
    3. merhabalar ben Filipinli bakıcı bulan bir ajansım eğer hala bulamadıysanız sizinle iletişime geçip yardımcı olmak çok isterim..

      Sil
  5. Bende Filipinli bakici arıyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  6. malesef benim de aynı ajansla cok kotu tecrübelerim var. Sans işi dedikleri cok dogru, bu ajansa guvenmeyin. Personeli secmek icin tek bir sansınız oluyor, iyi eleyip sık dokumanızı tavsiye ederim. Ben guvendim iyi etmedim. Sonraki değişim hakları sadece kagıt uzerinde, hic bir sekilde yardımcı olunmuyor. Çok zor durumda kaldım uzunca bir sure , bir cozum uretemediler, uretmediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun, gerçekten şans işi, çünkü insanla çalışıyorsunuz. Ben değişim yapmadığım için o prosedürlerle karşılaşmadım, umarım kafanıza göre bir bakıcı bulursunuz

      Sil
  7. Ben bu oneridginiz firma ile calıstım. Beni cok madur ettiler. BAhsi gecen sonraki 2 değişim hakkı diye birsey yok. parayı aldıktan sonra hicbir sekilde yardımcı olmuyorlar. Kızlar acaip korkutulmuşlar, kendi baslarına konuşmaları yasak, onay almadan yuzyuze olsa bile sorulara cevap veremiyorlar. parayı vermeden iyi secim yapmak gerek.

    YanıtlaSil
  8. Ayşegül Yılmaz3 Nisan 2017 05:54

    Didem Hanım yazınıza istinaden bizi bu firmaya güvendirdiniz ve sağolun bizi sayenizde çok mağdur ettiler. Yurtdışından eleman getirttiler 650 $ eleman 1 ay kalmadan başka bir aile bulup adayı başka yere işe soktular. Ben böyle düşünüyorum. Yol parası çalışma izni parası bana 5000-6000 TL ye maloludu. Beni çok mağdur ettiler.Ben yandım başka aileler yanmasın. Para kolay kazanılmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Hanım yaşadığınız deneyim için üzüldüm, yol parası size ait olan bir masraf değil, gelen kişi kendi ödüyor. Zaten anlaşma gereği size sunmaları gereken başka adaylarda olacaktır, eminim konuşarak çözülecek durumlardır. Her deneyim farklı olabiliyor tabiki, yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil