20 Mayıs 2016 Cuma

Bir Bez Bırakma Hikayesidir

Onca zaman gözümün korktuğu, ne zaman bırakmak en doğrusu olur diye düşündüğüm bir olaydı bez bıraktırmak. Bu konuda fazla kitap ve blog yazısı okuduğumu söyleyemem ama aklımda kalan ve kafama yatan düşünce suydu: Eğer ki bir sabah oğlum uyandığında bezi kuruysa artık bez bırakma zamanı gelmiş demektir. Bir sabah gerçekten de bezi kuruydu hemen oğlumu sabah lazımlığa oturttum ve beklemeye başladık. Biliyorum çişi var ama yapmıyordu ama azimle bekledik o lazımlığa oturuyordu ben ona aldığım ufak el yıkama basamağına oturuyordum. Neyseki yaptıktan sonra ikimizde rahatladık ve dediki artık bezi istemiyorum anne. Bu arada oturmuş çisini yapmasını beklerken ona oyuncak vaadinde bulundum, bir nevi rüşvet verdim yani.
Okula da bezsiz gitti hiç sorun olmadı , ama ilk gün kakasını yapmadi. Zaten bırakma olayında kakasını 1 hafta bile tutan çocuklar oluyormus. Bunu da öğrendiğim icin gayet rahattım. Gece uyurken bezsiz yattı fakat içim rahat etmedi gittim uykusunda ilk gece bez taktım ben. Tabi sabah kalktığında bez bağladığım için biraz kızdı bizimki. İkinci gece bez takmadım, baktım 2 gibi çişini yapmış hemen pijamalarını değiştirdim, o anlamasın istedim. Bu arada yatarken yatağa alt değiştirme bezlerinden seriyorum cok iyi oluyor, alez almaya gerek yok. Bu bezleri çarşafın altına serdiğimden oğlumda görmüyor.



 3. gece ben oğlumu 1 gibi kaldırıp çis yaptırdım, birkaç gece böyle yaptım hiç sorun olmadı. Annem sonradan dediki  gece kaldırmaya alıştırma, çok doğru zaten benimde istediğim buydu. Kaldırmadan deneyeyim dedim birkaç gece aaa sonuc süper, sabah kalkınca tuvaletini yapan bir çocuk :) Daha ne olsun dedim. Kaka olayına gelince bez bırakmanın 2. gününde 2 kere yaptıktan sonra söyledi. Sonrasında " Acil durummmmm" diyerek koşarak tuvalete geldi ve oturarak yaptı. Tabi hep yanında ben varım 37 aylık bez maratonu Beyaz icin kapanmış oldu böylece. Bir önceki yaz aslında üstüne düşsem bırakacağından emindim fakat yeni bebek, onun altı bezlenirken kendisinde bezi geri isteyebileceğini düşündüm hep ve üstünde durmadım hiç.
  
Erkek çocuklar için çok ideal plastik pisuvar, içi çıkıp yıkanıyor arkası duvara yapışıyor, çok kullanışlı. Amazondan almıştım. 

Aynı şekilde kaka içinde rüşvet teklif etmiştim, istediği bir oyuncağı alacağıma söz verdim. Tabi hemen o hafta oyuncakçıya gittik, 2 oyuncağı aldık geldik. Orada söylediği anne bu kaka hediyem bu çiş hediyem lafları da pek komik oldu ve ben satıcıya ufak bir açıklama yapma gereği duydum.
Geceleri oğlumu kaldırdığımda hayat kurtarıcı oldu bu lazımlık, seslileri filanda var ama bence bu yeterli diye düşünüyorum. Normal tuvalete alışması da çok daha mantıklı.

Bu ise potette plus, çok kullanışlı. hem dışarıya gittiğinizde kendi poşetine çocuk tuvaletini yapabiliyor, hem de evde veya restorant gibi yerlerde büyük tuvaletin üstüne koyunca çocuğunuz gayet rahat oturabiliyor. Biz artık en çok bunu kullanıyoruz çünkü en hijyenik olanı normal tuvaleti kullanmak. 


Korkulacak bir süreç olmadığına karar verdiğim bu durumu yaşamanın mutluluğu içindeyim. Herkese kolay bırakma süreçleri dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder