27 Ekim 2015 Salı

Bebekle Uçuş Önerisi

Çocuğumla gümrükten babası olmadan çıkarken acaba benden belge isterler mi? diye düşünmeden kendimi alamadım. Bunu sadece düşünen de ben değilmişim araştırma yapınca anladım.
            


Oğlumun pasaportunu babası yanımızda değilken çıkartmıştık. Emniyete gittiğimizde elimizde babasının verdiği muvafakatname vardı. Sorunsuz olarak kendim çıkartmıştım Beyaz'n pasaportunu.

Doğum için uçağa binmeden aksilik olabilecek her türlü duruma karşı önlem almam gerekiyordu, dolayısıyla bu durumu araştırdım.

Önce tur acentasına sordum ne yapmalıyım diye, hiçbir şekilde bunun sorulmadığını söylediler. Çünkü bu çocuk zaten pasaport çıkarmış ve gideceğimiz ülkede vize varsa vizeyi almış, yani gümrükten çok rahat çıkabilir. Fakat aksi birine denk gelir, uğraştırırsa ve uçağı kaçırırsak !!! riskini göze alamadığımdan,   en iyisi notere gidip babanın muvafakatname vermesi en sağlıklı yol olacaktı.

Elimizde babasının çocuğumuz için yurtdışına çıkabilir kağıdı ile pasaport sırasına girdik, kimse birşey sormadı. Daha öncede eşim arkadayken oğlumla gümrükten geçtiğim oldu, yani sorulmuyor ama yine de tedbiri elden bırakmamak lazım diye düşünüyorum.

İyi uçuşlar...

4 yorum:

  1. Yani küçük bir çocukla ve hamile olarak yalnız mı gittiniz amerikaya? Ya yolculukta bilinciniz gidecek şekilde hasta olsaydınız veya vefat etseydiniz bunlar insalık hali durumlar.. o çocuk ne olurdu? bu şekilde kaybolan çocuklar var nasıl göze aldınız yani her tedbiri alıyorsunuz ama Allahtan gelebilecek şeyleri nasıl düşünmüyorsunuz anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,

      Aslında benimki bir yazı dizisi gibi oldu, diğer yazılarımı da okursanız tek olmadığımı anlarsınız. Hayatta herşeye hazırlıklı olmak lazım, başımıza ne zaman ne geleceği hiç belli olmaz.

      Sevgiler...

      Sil
    2. Yo hayır okumuştum yakınlarınızın sonradan yanınıza geldiğini ve buluştuğunuzu sanıyordum ama zaten bunca çabanın da değmeyeceğini düşünüyorum hatta belki bebeğiniz de ülkesinde ve zamanında doğup kendini daha güvende hissetmeyi tercih ederdi bunu zaman gösterecek;kendi kararı olsa ne diyecektiyi...

      Sil
  2. canım benim de aklıma gelmişti aynı soru :)) babayı sorarlar mı diye

    YanıtlaSil