10 Eylül 2015 Perşembe

Amerika'da Doğum - Doktor ,Hastane Seçimi ve Doğum Anı



En önemli konuda bu bence, çünkü Türkiye'deki kendi doktorumu bırakıp gitmek, yeni birine alışmak gerçekten zor. Ki ben hep sağlık sektörü içinde olduğumdan hep kendi güvenlik çemberimdeydim. Gittiğim muayene olduğum her doktor, ya arkadaşımız ya da aile dostumuzdu. Yine Türk bir doktor olsun istedim, internet araştırması yaptım. Doktorumu seçtim ve asistanı ile görüşmeye başladım. Gitmeden yine doktorlada görüştüm tabi.  Ben doktorun ismini vermeyeceğim çünkü etik olarak bir hata yaptı.  Onun dışında doktorluğu gayet iyiydi. Gitmeden yapılan tetkiklerimi sanal ortamda tarattım. Gidince de doktora mail attım. Yine de seçtiğiniz doktora özellikle istediği bir test var mı sormanızda fayda var, Amerika sağlık konusunda çok pahalı.

Hackensack Universite hastanesinde doğum yaptım, içeri girdikten sonra hiçbir şeye ihtiyacınız olmuyor, o kadar güzel ve bakımlı bir hastane. Zaten New Jersey'nin en iyi hastanesi seçilmiş.

Ben doğum maceramı anlatmaya başlayayım.



Doktorumuz, doğuma karar verdikten sonra biz eve gidip eşyalarımızı aldık ve akşamı hastanede yatar konuma geçtim. İlk hazırlanma odasına aldılar bizi ve tabi doğum hazırlıkları başladı. Bebeğin kalp atışı, benim tanisyonum ve diğer yatak başı parametreleri ölçülmeye başlandı hemen. Biz Kordon kanı ve kordon dokusu da aldırdık, bunun için doğuma girmeden 3 tüp kan aldılar. 2 tüpte hastane ölçümleri için alında ve ben bittim :) Normalede dirsek içinden kan alırlar ama bu sefer dirsek ve el arasında bir yerden çok acılı biçimde kan aldılar. Neyse ki oldu bitti, iğne fobisi bende aşırı derecede var....


Bu arada bize oda vermediler, doğumdan çıkın öyle vericez dediler. Kan testi sonuçları geldi, doktorumda geldi, hadi gel diye çağırdı beni , hoooop ameilyathaneye girdim yürüyerek. Ayağıma galoş giyeyim dezenfekte olayım gibi bir durum olmadı yani.

İşte en korktuğum ana geldik, Spinal anestezi.... Genel anestezi istedim ama bunun gereksiz olduğu, ancak büyük bir hastalığım varsa genel anestezi alabileceğim söylendi. Omuriliğme yapılacak iğne gerçekten kabusumdu, önce asıl iğneyi duymayayım diye uyuşturdular sırtımı. Sonra da 2 kez spinal iğnesi yapıldı. Ameliyat masasında otururken biraz eğilerek iğnem yapıldı. Sonrasında daha ayaklarımı masaya uzatırken uyuşma başlamıştı. Korktuğum kadar acılı bir durum olmadı ama yine de o sırada gerçekten çok strese girmiştim.

Bu arada neden genel anestezi istedim, hamileliğin son dönemlerinde artık sırtüstü yatamıyordum, tansiyonum düştüğünden dolayı. Haliyle uyumadığım için yine tansiyonum düştü ve kendimi kötü hissettim ameliyat sırasında, ısrarım bu yüzden di. Bunu da yaşadım fenalaştım, oksijen verdiler  o şekilde rahatladım.

Bu sıralarda yanımda eşim yok tabi, herşey bitip boyama işlemi başladığında eşi içeri alıyorlar. İsterse göbek bağını da babaya kestiriyorlar. Ama bizimkini doktor kesti, o sırada kordon kanı ve doku topladığı için bizde karışmak istemedik.

Eşimin içeri girip ameliyatın başlaması ve bebeğin çıkması sanırım 1 dakika fln dı. O kadar hızlı çıktı yani, bebeğim doğunca çok mutlu oldum tabi, ama bize biraz gösterip değerlerini ölçmek için geri götürdüler. Skin to Skin olayını yaşayamadık.

Neden olduğunu da o sırada ben göremesem de sonrasında anladım. Solunum sıkıntısı ile doğmuş minik kızım. Aslında biraz da erken doğmasında bunun etkisi var. Beyaza göre kilosu da düşükdü, ama neyseki şu anda toparladı.
Doğum sonrası bebek durumunu sonra anlatacağım çünkü küvöze girdi minik kızımız, böyle bir durum var onu düşünüp hazırlıklı olmak lazım.

Doğum yaptıktan sonra bacaklarımın uyuşması geçene kadar yine ilk beklediğim odaya aldılar beni, sürekli kontrol ettiler his gelmeye başladığında artık kendi odamıza geçmeye hazırdık. Tabi bu arada yan odalarda doğum yapanlar ve bebeklerinin sesleri duyuyordum, biraz da üzülüyordum çünkü bizim kızımız yanımızda değildi. Kızımızı hemen NICU denilen yenidoğan yoğun bakımına almışlar. Ben odama geçmeden önce NICU'ya gittik, kızımıza baktık sonra kendi odamıza yerleştik. Odamda belirli periyodlarda hemşireler gelip, ateş ve tansiyonumu ölçtüler, ağrı kesici ihtiyacımı sordular, verdikleri ilaç çok hafifti, ilaç standardımız çok farklı gerçekten.. Zaten ilk saatlerde spinal anestezinin etkisi ile ağrı kesiciye çok ihtiyaç duymuyorsunuz.

Tam 18 saat sonra beni yataktan kaldırdılar, ilk kalkma biraz zor oldu baş dönmesi mide bulanması oldu bende. Türkiye'de 6 saat sonra yürümeye başlatıyoruz hastaları. İlk önce meyve suları ile kendime gelmeye çalıştım, o da midemi bulandırdı bu sefer küçük buz parçaları getirdi hemşire Arlene, ağzımda kırıp kırıp yedim çok iyi geldi tavsiye ederim. Zaten su içmiş oluyorsunuz bu şekilde.

Bu arada misafirlerimiz geldi, odamda çiçek pasta görmek beni manevi olarak çok mutlu etti. Beyaz da o kadar çok gelenimiz vardı ki burada sadece arkadaşım Nilay ziyaret etti, işte yurtdışında doğumun böyle bir dezavantajı var.

Sürekli yediğim jölelerim.


Odamın hemen karşısındaki küçük mutfakta kurabiyeler, meyve suları , çay, kahve gibi ikramlıklar vardı, Burak sürekli oradan bana birşeyler getirip yememi sağladı ki biran önce toparlanayım diye. Hastane yemek menüsü de çok başarılıydı, ama sadece hasta için yemek getiriyorlar, yanındaki refakatçiye getirmiyorlardı. Refakatçi yine aynı yerden ücretli birşeyler söyleyebiliyor, ama 2 çeşit isteyebileceği yemek vardı, en son şöyle bir formül uyguladık , hasta yemeğini fazla söyledik ikimize de yetti. Yoksa Burak sabah-öğlen-akşam Sezar salata yiyecekti...

Farklı bir hemşire gelip, süt sağma makinasını anlattı, uzun uzun anlattı, makina bıraktı, isterseniz bunu doğum sonrası kiralayabiliyorsunuz, sanırım aylık 40 Dolar gibi fiyatı vardı.
Bir diğer hemşire kızımın kulak duyma testini yapmış onu getirdi. Hepsi congratulations diyerek içeri giriyorlar , çok güleryüzlüler dolayısıyla sürekli moral veriyorlar. Kimse ismimizle hitap etmiyordu Mami- Dad hepimizin o sırada sahiplendiğimiz sıfatlar olduğu için problemsiz anlaşıyorduk.

Birde üniversitenin Türkçe bilen tercümanları var, biz birkaç sefer NICU da kullandık bu servisi, çünkü söylenilen birşeyi atlamak istemedik. Yani dil bilmiyorsanız da burada sorun yaşamazsınız.

Toplam 2 gece kaldığım hastaneden elimiz boş çıktık biz, kızımız 1 gece daha kalmıştı çünkü. Diğer yazımda bebeğin hastane şartlarını anlatacağım.


Bebek bankası,doğum yapmış annelerin katında bulunan tüm bebeklerin yatakhanesi. Anneler doğum sonrası dinlensin, kendine gelsin diye bütün bebekler burada kalıyor. Bebek acıktığında veya annesi bebeğini istediğinde hemşireler çocuğunuzu yanınıza getiriyor. Dolayısıyla gece odalar kısmında  bebek sesleri olmuyor.

Bebek bankasında çocuğunuzun olması çok büyük bir lüksmüş bunu anladım.

Burada sizi ziyarete gelen misafirleriniz odanıza geçmeden bebeğinize bakabiliyor.

60 yorum:

  1. ilk doğumunuzu normal yapmanıza rağmen bunda neden sezeryan oldunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebek ters geldiği için, Amerikada bu konuda sezaryen endikasyonu var.

      Sil
    2. Tam olarak hangi haftada sezeryan oldunuz?

      Sil
    3. Erkenmiş :(akciğerlerin tam gelişememesi ve kuvöze alınma açısından...zor..

      Sil
  2. Didemcim bebek bankası olayını tam anlayamadım, bütün bebekler mi oraya konuluyor? Bu arada bilgilendirici yazıların için teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melikeciğim bütün sağlıklı bebekler annelerinin kaldığı katta ama bebek odasında kalıyorlar. Bebeklere oradaki hemşireler itinayla bakıyorlar, örneğin altını değiştirip emzirmek için annesinin yanına getiriyorlar, annenin isteğine kalmış yani. Böyle olunca da yeni doğum yapmış annenin dinlenmek için fırsatı oluyor.

      Sil
  3. merhaba,amerikada doğum yapmaya karar verdim bir kaç blog sitesinde sizinde dogum yaptıgınız hastaneyi okudum hastane masrafları hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi verebilirmisiniz. birde hangi doktoru tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle iyi doğumlar dilerim. Hastane masrafları size göre değişiyor aslında 8000 dolardan başlayıp 40-50000 dolara kadar çıkabiliyor. Bizim kızımız küvozde kaldığı için sadece bebek faturasını 30000 dolar çıkardılar, ama sigortamız olmadığı için indirim yaptılar yarı yarıya.

      Sil
    2. Merhaba, nasıl sigortanız olmadığı için indirim yapıldı acaba?

      Sil
    3. Amerika'da sağlık çok pahalı, sigortanız varsa tutar çok daha fazla oluyor ve siz yine bir kısmını kendi cebinizden ödüyorsunuz, örneğin %10 gibi. Ama hiç sigortanız yoksa hastanenin sizden istediği ücret daha az oluyor. Biz herhangi bir yere başvurmadık indirim için kendileri direk fatura üzerinde indirim yaptıklarını yazmışlar.

      Sil
    4. dogum yada baska bir sebeple yolunuz Houstona duserse Houston Galleria'da ayni sitede Sahibinden 1+1 ve 2+1 kiralik daireler,kiraya elektrik,su,internet ve TV kablolu yayin dahil, araba kiralama secenekleriyle: irtibat: Handan Yolcu handanyolcu@yahoo.com-713 5040236 www.houstondakiralikdaire.com

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, ben de ilk doğumu Houston'da yaptım, şimdi ikincisi geliyor New Jersey düşünüyoruz. Doktor ve hastane masrafı mı toplam 8.000 USD acaba? Bir de 3-4 aylık mobilyalı kiralık daire bulmak için nasıl bir yol izlediniz? Şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayırlı olsun ikinci bebeğiniz. Sadece hastane için 8000 dolar başlangıç fiyatıydı, eğer doktorunuz hastane dışındaysa ekstra ona da ödeme yapıyorsunuz. Ev için Airbnb.com sitesini tercih ettim. Şehir içinde bir ev iyi olabilir.

      Sil
    2. Eşim 2.5 aylık hamile ve biz de abd de doğumu düşünüyoruz. New jersey olma ihtimali var. Birbirimize destek olmak için e mail ime yazabilir misiniz? ilkereem@hotmail.com araştırma yapıyoruz ama kafalar birazcık karışık.

      Sil
    3. Teşekkürler Didem Hanım:)

      Sil
    4. Kleola,neden Houston dusunmuyorsunuz?Bir cok eyaletten konaklama hastane ve diger ucretler bakimindan en uygunu.

      Sil
  6. Full Esyali / Kiralik Daire :

    2 oda, bir salon, bir banyo ici tamamen yenilenmis daire
    Tüm masraflar kiraya dahildir (sinirsiz elektirik, su, gaz, ısınma, kablo tv, internet)
    aylik kira bedeli $2,000 uzun donem kiralakada $1,700
    Kiralik evin Adresi:
    5863 Inwood Drive Apt# 3A Houston Texas 77057
    Alışverişe ve toplu taşımaya yürüme mesafesindedir, Galleria bolgesinin en guzel
    Sokagindadir. Şehir merkezinde ve hastanelere yakındır ve adresi itibariyle en iyi devlet okullarinin bolgesindedir. AC klima sisteminden parkeye camasir makinesinden utuye kadar evdeki hersey yenilenmistir. Her turlu elektrikli mutfak esyasi, buzdolabi,bulasik makinesi mevcuttur.

    irtibat icin :
    Handan Yolcu
    Cep : 713- 5040236
    handanyolcu@yahoo.com

    YanıtlaSil
  7. Didem hanım merhaba. Kaçıncı haftada gittiniz? Hamile iken çalışıyor muydunuz? Çalışıyorsanız 32. Haftada alınması gereken çalışamaz raporunu Nasıl hallettiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Senem hanım, çalışıyordum evet. Raporumu tarihinde aldım doktorlar biliyor ona göre veriyorlar zaten. 34. haftayı bitirmiştim Amerika'ya gittiğimde. Hamileliğiniz iyi geçiyorsa sağlık olarak sorununuz yoksa 36. haftada bile gidebilirsiniz bence.

      Sil
  8. Didem Hanım merhaba doğum net olarak ne kadara mal oldu benim hamilegim ikiz gebelik bir degisiklik olurmu birde hastane bilgilerini falan bana yazarim siniz

    YanıtlaSil
  9. Didem Hanım merhaba doğum net olarak ne kadara mal oldu benim hamilegim ikiz gebelik bir degisiklik olurmu birde hastane bilgilerini falan bana yazarim siniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayırlı olsun bebekleriniz. Hastane herşey normal ve iyi gittiği takdirede 8-10000 dolar arasına geliyor. Ama sizin ikiz gebelik olunca bu artacak, çünkü 2 bebek ücreti alacaklar. Birde ekstra olarak özel doktor isterseniz onun ücreti olur.

      Sil
  10. merhaba didem hanım sayfanızı doğum için amerikan new jersey derken buldum iyi ki bulmuşum çok faydalandım.bende new jersey de doğum yapmak istiyorum kalacak yer sıkıntım yok fakat hastane ve doktorlar nasıllar turk doktor var mı ve maliyet çok oluyormu 10000 bin doları geçer mi.
    sigortam yok bu durumda mesela indirim oranı ne kadar düşüyor siz bir şirketle anlaşıp mı gittiniz ....kafam deli sorular
    teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, NJ'de doğum malesef 10000 doları geçer, hastane güzel, hasta ve bebek bakımı gayet başarılı. İsterseniz Türk doktorda bulabilirsiniz, biraz daha ek ücret ödeyerek.

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, aracı firma işlerinizi baya kolaylaştırıyor, hastane, doktor, kalacağınız ev hatta araba kiralama konusunda ayarlama yapıyorlar. Ben kendim gitmeyi tercih ettim, hastane ve evi buradayken ayarlayıp gittim.

      Sil
    2. Merhaba, hastaneyi burdan nasil ayarliyorsunuz? Ornegin sectiginiz sehirdeki hastaneleri secip nasil gorusuyorsunuz? Biraz detay bir bilgi ricasi ama cevremde kimse yok bu sekilde dogum yapan:( Bir cok yerde doktorlarin sizi 28.haftadan sonra kabul etmedigi yaziyor, o sebeple detay sormak istedim.

      Sil
    3. Merhabalar, öncelikle orada doğum yapmaya kesin karar vermelisiniz, zor bir yol ama göründüğü kadar da korkutucu değil. Benim kafamda birkaç şehir vardı, oradaki doktorlar ile irtibata geçtim, hastaneyi internet sitesinden inceledim ama özellikle doktorla konuştuğum için bana yetti. Doğum turizmi olduğu için eminim doktorlar kabul edeceklerdir, sadece riskli durumlarınız varsa bunları tam anlamıyla doktorla paylaşmanızı öneririm.

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Süper o zaman, siz birçok şeyi şimdiden halletmiş sayılırsınız:) Vize konusunda şirketlerinde size yardımı olmuyor, bizim vizemiz vardı o yüzden tekrar başvurmadık ama birkaç arkadaşım vize alırken turistik olarak aldı.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım yardımım dokunmuştur. Sevgiler..

      Sil
  16. Esra hanım merhaba,
    Vize alırken dogum icin gittiğinizi söylemenize gerek yok. Hatta söylememeniz bile gerekiyor. Bende 25 haftalık iken vize görüşmesine gittim. Evraklarımın bulunduğu dosyayı karnıma doğru tuttum anlamasınlar diye. Bende sizin gibi eğitimimi Amerika da aldım. Eşim ve benim icin vizede hic sorun çıkmadı. Arkadaşlarımızı görmeye gidiyoruz dedik. Görüşme 5 dk sürmedi. Kısmetse agustos 25(34. Haftamda) te uçuyorum. Umarım Amerika'da da sorun çıkmaz ve sınırdan geçebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gidebiliriz mi? Siz de New Jersey e mi gittiniz?

      Sil
    2. Merhaba Didem Hanım,
      Hastane masrafı dışında doktor kontrolleri yani doğum öncesi muayeneler için odediginiz ücretler ne kadar tuttu?

      Tesekkurler

      Sil
    3. Ben doktorumada önceden ödeme yapmıştım, onun dışında doğum öncesi için sürpriz bir ödemeyle karşılaşmadım. Siz direk hastanedeki doktor ile görüşürseniz sadece hastane muayene ücreti de ödersiniz diye düşünüyorum.

      Sil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Ben florida eyaletine gidiyorum. Boca raton şehrinde eşimin ablası yasıyor. Daha önce de orada yasamıştık zaten. Doktor olarak esimin ablasının doktorundan ve orada yasayan bir arkadaşımın doktoru ile görüştük. Daha doğrusu onlar görüştü. İkiside kabul edebileceklerini söylediler. Normalde bu kadar geç gidince doktorlar hasta kabul etmiyorlarmış. Doktor fiyat olarak 3300 normal dogum icin 3800 sezeryan icin istemiş. Dogum sonrası kontroller dahil degil. Hastane olarakta bir tanesi ile görüştük. 2800 normal dogum 4500 sezeryan demişler. Tabi buna alacağınız epidural dahil degil. Şimdilik bu kadar biliyorum. Gidip görüşünce extra masraf ve ihtiyaç ne çıkar bilemiyorum. Yine yazarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senem hanım merhaba . allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin .. bende hastane ve fiyat araştırıyorum. ve şu ana kadar hep yüksekti aldığım fiyatlar. rica etsem hangi hastane ve nerde paylaşabilirmisiniz. .. sizin fiyatlar biraz daha uygun geldii bana .. teşekkür ederim . şerife alaca

      Sil
    2. Tekrar merhaba,

      Gokce hanımın da sorusuna da yanıt olması amaciyla başımdan geçenleri yazıyorum(taze taze). 34+0 da doktora gidip çalışamaz raporumu aldıktan sonra 34+1 de İngiltere aktarmali olarak Miami ye uçtum. Uçuş sırasında iki uç kez yürüyüş yaptım ve varis çorabı giydim. Hiçbir sorun yasamadım. Pasaport kontrolüne gelince oldukça bol bir elbise giymiştim. Yanıma aldığım valizimi önümde tutarak kontrole doğru gittim. Daha önce 6 yıl burada okuyup çalıştığım içinmidir bilmem ama bana hiçbirşey sormadılar. Sordukları sorular söyle:
      1. Ne kadar kalmayı düşünüyorsunuz ?(2 hafta dedim)
      2. yanlız mı geldiniz (evet dedim ama kayınvalidem ile gelmiştik. O farklı sırada bekliyordu)
      3. Ne is yapıyorsunuz?
      4. Ne icin geldiniz ? ( tatil, alışveriş arkadaş ve ailemi görmeye )
      5. Yanınızda ne kadar para var?(4bin)
      6. Yemek getirdiniz mi?( hayır zaten buradaki yemekleri cok özledim hiçbirşey getirmedim)
      Polis gülüp 6 aylık izni pasaportuma bastı, stress yapmıştım ama cok şükür hic birsey olmadı.
      Daha sonra görümcemin yaşadığı şehir olan Boca Raton şehrine geldik. Dediğim gibi daha önce burada yaşadığım icin arkadasim tavsiye ettiği doktoru ve görümcemin doktorundan telefonda fiyat Hakkında fıkır aldık. Arkadaşımın doktoru 3300 dolardan 2700 dolara duştu fiyatı. Bu fiyata kontroller ve dogum dahil. Ve ilk randevum bugündü (35. Haftadayım) . Bundan sonra beni her hafta göreceğini söyledi. Birde kan testi yaptı(onun icin extra ücret mi bilmiyorum) onun icin birsey demediler. Daha sonra hastaneye gittik. Kayit olduk. Hastane fiyatları söyle:
      Bir gece kalıp çıkarsan normal dogum 1800 (tek Bebek) , 2000 (ikiz bebek)
      İki gün kalırsan normal dogum 2300 (tek Bebek), ikiz Bebek 2500. Bunun dışında extra kalınan her gece anne icin 400 dolar, Bebek icin 200 dolar.
      Sezeryan fiyatları da aşağıdaki gibi:
      İki gece tek gebelik : 4500 ikiz gebelikte 4700
      Uç günlük tek gebelik 5000, ikiz gebelik 5200
      Bunun dışında bebeği hastaneden çıkarmanız icin cocuk doktorunun onayı gerekiyor. Görümcemin doktoru 270 dolar alacağını söyledi.
      Ayrıca sunnet icin 213 dolar aliyorlar.
      Bunun dışında Allah korusun Bebek yogun bakımda kalmak zorunda kalırsa geceliği 400 dolar dediler.
      Epidural 1300 dolar.
      Doktorumun adını sormuşsunuz: Dr Michael Fleischer
      Hastanenin ismi de boca raton regional hospital

      Umarım hersey istediğiniz gibi olur. Simdi heyecanla yumurcagi bekliyoruz.

      Sil
    3. Merhaba senem hanım,
      Yazınız ilaç gibi geldi. Bende miami özlellikle de boca raton şehrinde doğum yapmayı düşünüyordum. Fiyat ve hastane araştırması yaparken radtladım yazınıza ve çok faydalı oldu. Teşekkürler öncellikle. Umarım sorunsuz bi doğum geçirmiş ve bebğinizi sağlıkla kucağınıza almışsınızdır. Ben hastane ve doktordan memnun kaldınız mı ve toplam masraflarınız ( çok ekstra masraf çıkardılar mı) merak ediyorum. İyi günler

      Sil
    4. Merhaba Çağla Hanım,
      Henüz doğum yapmadım. Su ana kadar extra birsey ödemedim. 1800 hastane ve 2700 doktora ödedim. Doktor kan tahlili yaptırdı ama bunun ödediğim fiyata dahil oldugunu söyledi. Hastaneden istenen bir tahlil varmış extra 60 dolar ona ödedim. Dogum olduktan sonra çıkan masrafları yazarım merak etmeyin. İsallah birsey çıkmaz :) doktorumdan memnunum. Cok sakin ve yavaş yavaş konuşan bir doktor. Birçok Türk hastası olmuş. Türkiye' ye gezmeye gelmis görmüş. Ben memnunum suan icin. Tabi Türk doktorlarla karşılaştırmamak lazım. Burada kullanılan aletler cok eski. Ultrasona 20 sn bakıyorlar. Bebegim suyu iyi kalbi atıyor pozisyonunu söyleyip bitiriyorlar. Benim haftalık kontrollerim 15 dk yi geçmiyor.

      Sil
    5. Merhabalar, günleriniz zevkli geçiyordur umarım Çağla hanım, yeni bebek heyecanı, Amerika günleri gayet eğlencelidir. Aletler eski de olsa teknolojik açıdan gayet iyilerdi benim gittiğim yerde. Kendi hastanemiz olduğundan işin o kısmı da ilgimi çeken bir durumdu, aletler ameliyathane... Mesela ameliyathaneye giriş çok kolaydı, bizde öyle mi, değil tabiki. Biz önce yarı streil sonra steril zeminden geçip girebiliyoruz, Amerikada bir odadan diğerine geçer gibi geçmiştik .. Bizimkini daha doğru bulmuştum bu arada :)

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    8. merhaba senem hnm

      degerli bilgilendirmeleriniz icin tesekkurler. Odemeyi hastane cikisindami yapiliyor. ? Bazi arkadaslar fatura eve geliyor dedi cunku.

      Sil
  19. www.houstondakiralikdaire.com

    dogum icin Houstona gelirseniz sahibinden kiralikd daireler

    YanıtlaSil
  20. Didem Hanım Merhaba,
    Ben de 13 Eylül de doğum için Amerika'ya gideceğim.Kafamızda bir sürü deli sorular var :)Hamileyim diye ülkeye girerken sıkıntı çıkarırlar diyor bazı arkadaşlar. Siz girişte herhangi bir problem yaşadınız mı acaba? Kapıda hamile olduğunuzu söylemiş miydiniz? Bir de Amerika'da x-rayden geçtiniz mi. Gökçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçe hanım merhaba, sanırım şu anda Amerikadasınız, umarım sprunsuz geçmişsinizdir. İyi bir doğum dilerim, bu arada x-raydan geçtim, sıkıntı olacağını düşünmüyorum, gün içinde cep telefonlarını elimizden düşürmediğimiz için x-ray 'in ışını bizi etkilemez :)

      Sil
  21. Merhaba, acaba Amerika'ya hangi tarihte giriş yaptınız? Bu konuda çalışan bir şirketin websitesinde 15 mart 2015 itibariyle Amerika devletinin bir beyanına yer verilerek bu tarihten sonra ülkeye hamileliğini gizleyerek giriş yapanların yalan beyan nedeniyle ülkeye girişlerinin süresiz yasaklanmasından bahsediliyor. Neden geldiğiniz Hakkı'nda doğru beyanda bulunulması ve bazı evraklardan bahsediliyor. Bireysel olarak doğum için gitmeyi düşünen biri olarak bu konuyla ilgili fikri olan varsa paylaşabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Feyza hanım ben 34. haftayı bitirdiğimde girmiştim, içeri girerken özellikle sorgulanmadım dolayısıyla ne için geldiğimi sormadılar. Sizin okuduklarınızı bende okumuştum fakat herhangi bir örneğin gerçek hayatta yaşandığına şahit olmadım. Bu sene yine gittim Amerikaya, yeni döndüm hatta hiçbir şekilde yine sorgulanmadım gümrükten çok rahat geçtim.

      Sil
  22. Merhaba menhattan a 2 gün oldu geleli doğum için geldik 36 haftalık hamileyim ve kalacak yer Dr. Hastane hakkında bilgi olmak istiyorum yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben New Jersey'de kaldım, siz de airbnb adresinden ev ayarlayıp, en yakın hastaneye başvurabilirsiniz eğer ki herhangi bir doktorla iletişime geçmediyseniz. Doktorlar sizi gittiğiniz hastanede kabul edeceklerdir. Hayırlı olsun ve kolaylıklar dilerim...

      Sil
  23. Merhabalar, ben 21 haftalik hamileyim, ocak sonunda San Francisco'ya gidip orada dogum yapmayi planliyorum cunku kardesim orada yasiyor. Fakat maliyetler burada okuduklarimdan cok daha yuksek gibi, yalnizca hastane 16.500 usd istiyor, doktor ve anestezi toplam 23bin usd civarina geliyor. O bolgede dogum yapanlar varsa bilgi verebilirlerse ve doktor onerisinde bulunabilirlerse cok cok sevinirim. Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  24. merhaba didem hn
    ben de new jersey'de dogum düşünüyorum Hackensack'te
    2 türk dr ismine ulaştım bu hastanede dogum yaptıran ancak sizin yazdıklarınızdan anladıgım siz hastanenin herhangi bir dr'una gitmişsiniz. Dr'unuzla Türkiye'deyken mi iletişime gectiniz, fiyatı gereken tahlilleri vs görüştünüz yoksa oraya gittiken sonra mı? Tr dr'lar kendi ücretleri, hastane ücreti, epidural ücreti ve hatta cocuk bakımını ayrı ayrı söyleyebiliyor. Sizin belirttiğiniz fiyatlara neler dahildi? bunun dısında bizim de en büyük çekincemiz bebek küveze girerse olusabilecek durumlar ve dogacak masraf.. bu hastanede 24 saat yogun bakım ücreti $3000 diye duymustum, sizin bebeginiz kac gün kaldı ve 30.000 fatura cıktı? umarım şimdi daha iyidir, hizmetinden memnun kaldınız mı?
    pasaport vs konularında herhagi birinden dnışmanlık almış mıydınız, herseye siz ve eşiniz mi koştunuz?
    bir de bazı farklı şehirlerde danışmanlık hizmeti veren kişilerin evlerinde oda kiralamanın da mümkün oldugunu, ev kiralamak, yemek, mutfak alısverişi temizlik gibi işlerle ugrasmak zorunda kalınmadıgını duydum.. NJ'de böyle bir hizmet veren kişi duydunuz mu
    şimdiden teşekkürler
    hayriye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hayriye hanım , ben buradayken doktor ile iletişime geçtim, ücretlerini bilerek gittim fakat ekstra olan küvöz veya benim de yoğun bakımda kalma ihtimalimin ücretlerini söylememişti doktorumuz. Benim kızım 3 gün kaldı günlük 10000 dolardan fatura çıkardılar, daha sonra bizim sigortamız olmadığından indirim yaptılar yaklaşık 15000 dolar ödedik hastaneye sadece kızım için. Hastaneden memnun kaldım, ilgi ve streilite iyiydi.

      Danışmanlık almadım, herşeyi eşim ve ben yaptım, zaten danışmalık alsanızda mutlaka sizin olmanız gerekiyor pasaport alırken.

      Nj'de dediğiniz gibi evin odasını veren duymadım, ama farklı eyaletlerde var. Doğum yapacağınız tarihe göre eyalaet seçmenizi öneririm, örneğin kış ayında Nj önermem, birde burası diğer yerlere göre biraz daha pahalı.

      Kolay gelsin dilerim.

      Sil