14 Ağustos 2015 Cuma

Amerika'da Doğum'a Karar Vermek

İlk hamile kaldığım andan itibaren aklımda olan bu soruya 2. doğumumda çok daha pozitif bakmaya başladım. İlk doğumum da düşünmüştüm, fakat o sırada babamın rahatsızlığı çıkınca bu konuyu rafa kaldırmıştık, iyi ki öyle olmuş, çünkü doğumumdan 15 gün önce babamı kaybettim, son zamanlarında yanında olamasaydık çok üzülürdüm. Her işte bir hayır vardır diyerek başlayalım.


Öncelikle sürekli araştırma yaptım, acaba gitsem mi iyi olur gitmesem mi diye. Sonra hangi eyalette doğum yapsam daha mutlu olurum dedim, yaz aylarında denk geldiği için çok sıcak yerleri direk eledim. Çok insanla görüştüm, çeşitli organizasyon şirketleri var bu işi yapan, sizin yerinize birçok şeyi düşünen. En sonunda ben kendim giderim, doğumumu yaparım ve dönerim diye karar verdim.

Amerika'da doğumun ilk avantajı çocuğun doğar doğmaz Amerikan vatandaşı olması. Kesinlikle Türklüğe karşı değilim, dönünce hemen TC kimliğini de aldık çocuğumuza, ama burada yaşadığımda gördüm ki, insana değer veren bir ülke, çocuğumun böyle bir ülkenin de vatandaşı olması güzel bir durum. Dünyanın birçok ülkesine vizesiz seyahat ayrı bir avantaj. Eğitim için buradaki üniversitelerden yararlanabilmesi, daha sonra biz ailesine Green Card ve vatandaşlık hakkı vermesi de diğer avantajları.

Bunun dışında birçok kişiden şöyle uyarılar aldım, "Vergi ne olacak?" Onu da şöyle araştırdık, yıllık 80000 Doların üzerinde kazancı olan birey için USA 'nin uyguladığı vergi %38. Hangi ülkede yaşadığın burada önemli bir faktör. Örneğin Türkiye'de yaşıyorsun zaten burada gelir vergin %35 ( herkesin gelir vergisi oranları farklı) , bu vergiyi verdikten sonra %3 'lük kısmı Amerika'ya veriyorsun. Nerede ikamet ediyorsan ilk olarak vergini o ülkeye veriyorsun. Miras ve mülkler içinde bu geçerli. Ki bu vergiden çok sıkılacak bir çocuğunuz olursa Amerikan vatandaşlığından çıkabilir :)

Organizasyon şirketlerinin kimi çok baskıcı kimisi ise sadece olayı güzel güzel anlatıyor. Fakat benim tercihim olan New Jersey'de herhangi bir şirket yoktu. Hatta görüştüğüm şirketlere şöyle teklif götürdüm, bana ev bulun, transferlerimi yapın, pasaport işlerimi halledin, ben bunların ücretini ödeyeyim, ama bu isteklerimi karşılayacak bir şirket bulamadım.

Ayrıca bu şirketler toplu olarak anlaşıldığında gayet yüklü bir fatura çıkarıyor, bazısı sizi korkutmak için bizim güvencemizde ülkeye giriş yapmanız gerek yoksa başınıza türlü olaylar gelebilir şeklinde baskıcı konuşmalar da yapıyor. Bu tercih meselesi, ben doktorumu ayarladıktan sonra gerisini de hallederim diye düşündüm onun için şirketle anlaşmadım. Dediğim gibi bana bulunduğum yerde yardımcı olacak birini de ayrıca bulamadım.

Amerika'da doğum düşünen anne adayı, hem zorlu bir yola girmek üzeresin, hem de çok kolay. Binlerce kilometre uzakta yanında eşin dostun olmadan belirli bir zaman dilimi geçirmek, evinden, konforundan uzak olmak, Türkiye'de alışık olduğumuz doktor kontrolleri olmasa da burada herşey insanların hayatlarını kolaylaştırmak için düşünülmüş. İnsanlar senin hamile olduğunu farkettiğinde hemen yardımcı olmaya çalışıyor. Mesela markete girdiğim birgün, elimde Beyaz için aldığım meyveli yoğurt vardı, (Chobani diye bir marka,sahibi Türk) ben yoğurdu düşürdüm oradan bir bayan bana yardım etti ve ısrarla dediki hamilesin organik yemen lazım, çok ısrar etti bende denerim diye geçiştirdim, amacım meyveli yoğurt almaktı çünkü. Sonra bayan beni kasada buldu ve getirmiş organik yoğurdumu :) Aldım tabiki ısrarlara dayanamayarak ve teşekkür ederek.

Bunun dışında ben 34. haftayı bitirdiğimde geldim, bana sorarsanız 2 hafta daha sonra bile gelinebilir, anneye bağlı tabi. Amerika'ya giriş ve uçak anılarım bir sonraki yazıda.

2 yorum:

  1. Didem Hanım, öncelikle bebeğiniz hayırlı olsun. Allah analı babalı büyütmek nasip etsin. Amerikaya giriş yaparken sorun yaşadınız mı? 34.haftada gittim demişsiniz, bu durumda hamileliğiniz de epey belliydi. Pasaport kontrolde sorun olmadı mı? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gümrükte hiçbirşey sormadılar. Sıkıntı yaşamadım. Çok kilo almamıştım zaten, onunda avantajını yaşadım sanırım.

      Sil