3 Nisan 2015 Cuma

Ortaya Karışık İzmir Alır mıydınız?

Biz geçen haftasonu aldık :) Pek de iyi oldu, hava değişikliği. Aslında İzmir'in rüzgarı çok iyi olmazmış, hem yağmur hem rüzgar daha da bir zor oluyormuş ama biz yine de zevkle gezdik.

Kordon'da yürürken..


Cumartesi sabahı İzmir'e indiğimizda hava kapalı, ama yağmursuzdu. İlk olarak Asansör Cafe'ye gittik, çok şirin bir sokakta bulunuyor asansör. Hikayesi de pek bi güzel. Musevi işadamı buradaki mahalle halkının 155 merdiven çıkarak bir üst mahalleye çıkmalarının çok zor olduğunu görmüş, yaşlısı var hastası var tabi. Bunun üzerine 1907 yılında Tarihi Asansör'ü yaptırmış, 2 adet asansörle yukarıya çıktıktan sonra hem cafe de oturup birşeyler yiyebilirsiniz, hemde balkonundan İzmir'e kuşbakışı bakarak güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

Dario Moreno sokağında bulunan bu asansör bana yurtdışındaki yapıları andırdı, mimarisinde zaten Marsilya'dan getirtilen tuğlalar kullanılmış. Asansör yapma fikride Avrupa'dan esinlenilip yapılmış, gerçekten de Avrupai havası var.

Dario Moreno sokak böyle şirin kapılarla dolu.


Asansör yapısı dediğim kadar Avrupai değil mi? 


Arkamızda deniz ve asansör kulesi..

Buradan yolumuz Konak'a düştü , İzmir'in meşhur saat kulesini görelim, poz verelim istedik. Tabi bizim Büyüksaat'ten sonra gözüme epey küçük geldi ama olsun. Kulenin saati sadece 1974'te ki İzmir depreminde durmuş.


Ve sonrasında attık kendimizi çarşının içine. Konak çarşısının içinde herşeyi bulabiliryormuşsunuz, tam bir alışveriş merkezi olmuş. Tabi alışveriş yapıp aç kalmak olmaz, burada gizli saklı bir çok gurmenin de beğendiği yemek mekanları bulunuyor. Biz birini denedik, Ayşa, Saraybosnalı bir hanımın yeri, börekleri mantıları ünlüymüş. Ev yemekleri yapıyor genelde, ben tatlarını ve iç dekorasyonunu beğendim.

Özsüt'ün ilk dükkanı burada açılmış yine, seferusta'nın yeri meraklısı gidebilir. Özsüt'teki favorim tavukgöğsüdür.
En sonunda bir kahve ile kendinizi ödüllendirebilirsiniz, kahveyi çok içmeyen biri olarak buradaki çok hoşuma gitti.


Üstteki pencereler çok hoş ..


Restorant çıkışındaki tarihi çeşme şu anda da aktif kullanılıyor gördüğünüz üzere.

Gelelim yediklerimize Alsancak kafe ve alışverişin olduğu mevki, insanlarda bir rahatlık var beğendim burayı. Zaten otelimizde SwissOtel Grand Efes İzmir'di, Alsancak'ın kalbinde olduğu için yürüyerek heryere gidebildik. 

Alsancak'da Ristorante Pizzeria Venedik 'e geldik, iyi ki de gelmişiz dedim, nasıl yedik bilmiyorum. İtalyan lezzetlerini zaten çok severim, burada da gorgonzola peynirli pizzayı bulunca yemeden duramadım. Herbirimizin aldığı pizza harikaydı, ama benimki bambaşkaydı gidenlere tavsiye ederim. Bize buraları Söke'li arkadaşım, meslektaşım ve başarılı blogger Melike ve eşi gezdirdi, onun blogunu takip etmenizi şiddetle öneririm. Onların sayesinde çok verimli gezdik, hem de gayet güzel mekanlara gitmiş olduk. Çok merci gençler :)

Yemek yerken aramızda şöyle bir diyalog geçti, bir anda Türkçe konuşan insanları farkettim dedim, sanki yurtdışındayım havasına girmişim de farketmemişim aslında. Neyseki bunu tek hisseden ben değilmişim Melike'de aynı anı yaşadığını anlatınca restorantın atmosferinin de başarılı olduğuna kanaat getirdik. 

Akşam ise önceden yer ayırttığımız Mancar Alsancak'a gittik, aaa bir baktık ki otelimizin altındaki restorant. Yemekler aman aman olmasada gidilip keyifli zaman geçirilir burada. Ama giderken güzel giyinmeyi ihmal etmemek lazım. Botlarla gittiğim için yerimden kalkmak istemedim desem yalan olmaz, stilettonun şart olduğu mekan olduğunu aklınızdan çıkartmayın derim :)


Buralara kadar gelmişken atışmaların olduğu Karşıyaka semtine de geçelim dedik, bence cafe cenneti burası ve genel görünümle hepsi de başarılı duruyor. Kahvelerimizi burada aldıktan sonra hafif yağmur altında yürüyüşümüz pek bir romantik oldu :)

Bu en altta yazılmaz ama ben yaptığımız aktiviteleri sırayla yazdığım için şimdi sıra geldi, kahvaltıyı da Güzelbahçe mevkiinde deniz kenarı bir masada yaptık. La Folie,  serpme kahvaltıyı sevdiğimden çok iyi geldi bana. Egelilerin favorisi tuzsuz lor peyniri ve reçel masada ilk gözüme çarpan şeydi yine, tavsiye edebileceğim bir yer.



İyi gezmeler, sırada 6. Alaçatı Ot Festivali yazısı var....





1 yorum:

  1. bayildim bayildim .Asansor fikri super olmus. Ben bile henuz daha gitme firsati bulamazken senin gidebilmis olman cok guzel olmus :) insallah bir zaman da bizim oldugumuz donemde izmire gelirsiniz canim.. Fotograflariniz harika..

    YanıtlaSil