27 Nisan 2015 Pazartesi

Hamileler Gezsin mi Gezmesin mi?

Öncelikle bu soruya bugüne kadar edindiğim sağlıkçı kimliğimle cevap vermek istiyorum.

Tabi ki gezsin, hamilelik hastalık değildir, tadını çıkartmak gerek!

Ama malesef Türkiye şartlarında birçok hamilemiz bunun hayattan geri çekilmek için bir sebep olduğunu düşünüyor, gerek sosyal gerek iş yaşamında kendisini biraz geri çekiyor.  O zamanda ne oluyor kendini hamile ve çocuk işine çok kaptıran kadın dışarıdaki dünyayı unutuyor, ama dünya durmuyor ki dönmeye devam ediyor.



Biraz da çevre baskısını unutmamak lazım, eş, aile,arkadaş sürekli aman evinde otur, gezme, çalışma diye baskı yapınca, hamilelerde sanırım oturmam gerek gibi bir olgu yerleşiyor, ee yerleşir tabiki. Günümüzde insanlar 1-2 çocuk yapıyor, yani ilk hamilelik bir nevi acemilik olarak geçiyor, başkalarının söylediklerine biraz daha fazla kulak kabartabiliyorlar.

Kendi hamileliklerimde ise, yerimde durmayı hiç uygun görmedim, bazen dışarıdan gelen seslere kulak tıkadım, iyi ki de öyle yapmışım. Mesela Beyaz'a hamileyken daha çok gezebilirmişim :) Ama bunu ben bilsem de eşime kabul ettirememiştim o zamanlar, ama şimdi ikimizde anlıyoruz ki bu kadar oturmasaydık da olurmuş.

Şu an da ise 6. ayını bitirmiş bir hamile olarak yazıyorum, bu sefer her hareket o kadar rahat değil çünkü yanımızda 2 yaşında bir afacan da var, dolayısıyla ya onu bırakıp gidiyoruz, ya da onun sevebileceği yerleri tercih ediyoruz.

Birkaç öneri ile Hamile Gezgin için Notlar;

-Gittiğiniz yerde kıyafet ve ayakkabı özgürlüğünüz mutlaka olmalı, ayaklar rahat olunca dünya insanın gözüne bir başka görünüyor. zaten yürüyüş biz hamilelerin yapması gereken ilk hareket. Giyim olarak da hafif kumaşlar tercih edilmeli, kot gibi hava geçirmeyen ürünleri zaten doktorlar gün içinde de pek tavsiye etmiyorlar.

-Yediğiniz şeyler, ilk kez tattığınız ürünler olmasın, özellikle yurtdışında. Normalde bile alerjik etki yapabilirler ilk kez yediklerimiz, hamileyken bu etki daha fazla görülür.

-Bol su, her zaman bol su. Çünkü hava değişikliği yaşayan vücudumuz için en gerekli hayat kaynağıdır su.  Dengemizi korumamızı sağlar.

-Yanınızda götüreceğiniz ilaç çantasına vitamin, bulantı hapı ve zaten kullanılan tek ağrı kesiciyi de atmayı unutmayın. İlaç kullanımı aslında çok daha geniş çerçevede ama ağrı kesici gerek olduğunda doktorunuzun daha önceden tavsiyesi olanı kendi kendinize kuallanmanızda hiçbir sakınca yok.

-Meyve ve protein dengesini iyi kurmak gerekiyor, gün içinde küçük porsiyonlar ile meyve yenmeli, yanınızda ceviz-kuru üzüm-yaban mersini bulundururmanız da çok faydalı olacaktır. Acil anlarda bunlar hemen ağıza atılırsa çok rahatlatıcı olacaktır.

-Tuvalet, işte bu büyük sorun. Hamileliğin ilk zamanları ve son zamanları rahimin durumundan ötürü sürekli tuvalet ihtiyacı oluyor. Gittiğiniz restorant-otel vs hijyenik olması çok önemli. Yanınızda tuvalet örtüsü taşıyabilirsiniz, marketlerde satılıyor.

-Son olarak da kendinizi çok yormamanız, sık sık gördüğünüz güzel cafelerde mola vermeniz, bu hem dinlenmenizi sağlayacak, hem de o arada birşeyler atıştıracağınız için kendinizi daha dinç hissettirecektir.

Burada 9 haftalık hamileyim, en çok ben zıplamışım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder