19 Mart 2015 Perşembe

Bebeğinizin Teknoloji İle Arası Nasıl?

 Benimkinin iyi olması için elimden geleni yapıyorum :)

Bazı anneler gibi aman çocuğum televizyon seyretmesin, tablet ve akıllı telefon kullamasın, bilgisayara bakmasın gibi düşüncelerim olmadı. Çünkü teknolojiyi yakalayamazsanız ucundan tekrar tutmak çok zor oluyor. Onun için imkanlarım elverdikçe tüm özelliklerini kullanmasam da günlük iletişim araçlarımı son teknoloji seçmeye çalışıyorum. Özelliklerini de kullanmaya ve çocuğuma öğretmeye özen gösteriyorum.




Mesela uykuya geçmeden önce gittiğimiz İngilizce kursun şarkılarını dinlemek, hem hatırlatıcı hem de öğretici oluyor. Çünkü çocukların en iyi dinlediği ve öğrendiği zaman uyku öncesi , yemek sonrasıymış. Bize verilen şarkıları telefonuma kaydettim ve dinletmek istediğim zaman tık tık kadar kolay bir biçimde ulaşabiliyorum İngilizce şarkılara. Çok hareketli olanları tercih etmiyorum tabiki adrenalin depolayıp uykudan uzaklaştırmak iyi fikir olmayabilir :)


Yine uyku öncesi indirdiğim bir application var ve bunu gerçekten annelere tavsiye ediyorum. İyi Geceler Sirki- 5 yaş altı çocuklar için birebir. Biz Türkçe kullanıyoruz ama birçok dilde de kullanabilirsiniz. Küçük Baykuş uyumak üzereyken bir ses duyuyor, sirkteki hayvanların orada olduğunu görüyor. Onlarında uyuması gerekiyor ve ışıklarını söndürmek ister misin? diye bir soru geliyor o sırada, Beyaz hergün buna kafasını sallayarak evet diyor, bu ayrıca çok hoşuma gidiyor !!!
Sonra tek tek hayvanların evine girip ışıklarını kapatıyoruz.

                           
     
                                                  Bunun adı bizim evde FİLLLLL...



Youtube ne güzel bir internet sitesi , tabi ki çocuğunuzun başında durduğunuz müddetçe, yoksa hiç uygun olmayan videolara kadar giden bir cehennem olabilir. Ben öncelikle burada ingilizce eğitim kanalları açıyorum, şarkılarla , oyunlarla çocuklara ingilizce öğretiyor bu siteler. Mesela bir kaç link bizim en sevdiklerimiz.

https://www.youtube.com/user/BouncePatrolKids

Bu grup o kadar şirin üyelerden oluşuyor ki hem eğitici hem de zevkli bir görsel şölen hazırlamışlar. Dinlerken benim bile çok hoşuma gidiyor. Giysileri, renkleri çok uyumlu seçimlerden oluşmuş.



Bu linkteki  şarkıları Beyaz çok küçükkenden beri dinliyoruz, Finger Family, 5 Little Monkeys, Twinkle Twinkle Little Star, Wheels on The Bus...  Hepside çocuğunuzun söyleyebileceği kolaylıkta şarkılar. Ben 2 gündür şunu farkettim açtığım videolardaki şarkıları, konuşmaları Beyaz tekrar ediyor. Bir şarkıda eğer mutluysan alkış çal ... ingilizce melodisinde ekran önünde yokken alkış çaldığını farkettim ve çok hoşuma gitti.

Bu link hiç eğitici değil ama hem izlenme rekorları kırmış hem de Beyaz bayılıyor. Sürpriz çikolataları açıp içindeki oyuncakları gösteriyorlar, dolayısıyla tüketici bir çocuk toplumu hazırlanmış oluyor. Bizde arada marketten o çikolatalardan ödül yapıyoruz kendimize..

Birde dünyayı sarsan Gangnam Style fırtınası bizim evdede esiyor. Hergün hergün dinliyoruz bu şarkıyı, o kadar çok video çekilmiş ki işte bunları izlerken çocuğunuzun başında beklemeniz gerekir. Yoksa bir anda şirin Gangnamlardan erotiklere geçiş yapabilirsiniz. Ama izledikleri figürleri öğrenmesi de hayli ilgi çekici oluyor. Bu arada Gangnam Seul 'un en çekici semtlerinden biriymiş, bende bu hafta öğrendim.

Şimdilik bu kadar aklıma geldikçe eklerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder