24 Şubat 2015 Salı

Sünnet Ne Zaman Yapılmalı ?

Erkek çocuk ailelerinin yaptırdıkları , benim için sünnet öncesinin kabus gibi geçtiği günleri anımsatıyor bu konu. Aslında hem zor hem de cok düşünülmeden yaptırılması gereken bir sağlık olayı bu. Biz 22. ay bittiğinde yaptırdık sünneti , aslında bence biraz geç kalınmış bir zaman bu, çünkü coçuklar gerçekten herşeyin bilincinde bu çağda. Kendi merkezimiz olan Batıkent Beyaz'a hic de yabancı bir yer değil , fakat sünnet günü birşeylerin olacağını anladığından tedirginlik, korku duygularını yaşadı oğlum. Erken sünnet istememdeki neden de aslında bu korkunun yaşanmamasıydı. Yani 6-10. aylar arası en güzel zamanlar bence. Bir kısım aile ve doktorun tercihi de hemen dogum ertesi oluyor, iyileşme sürecinin hızlılığından dolayı  tercih edilebilir.


Gelelim sünnet anı ve sonrasına, biz genel anestezi ile yaptırdık , genel anestezi diyince ağır bir gaz kullanılmıyor çocuk olduğu için. Sedasyon yapan ve lokal anestezi iğnesinin yapılması için gerekli hafif bir gaz. 

Içeri giriş çıkış 20 dk içinde de tamamlanıyor. Eskiden ayaküstü nasıl yapılırmış anlamsız geliyor bana, ameliyarhane şartlarında sterilizasyonun şart olduğu cerrahi bir operasyon çünkü ,zaten yakın bir zamanda yasaklandı.


Çıktıktan sonra bir ağlama süreci yaşadık biz, uzun uzun ağladı Beyaz, zaten anestezi alırken nasıl yatarsa oyle kalkar cocuklar.. Bizimkide tedirgin demiştim onun meyvelerini çıkınca yedik hepbirlikte... 

Tabi o ağlarken ben mutlu olamıyorum hiçbir şekilde , hepbirlikte onu mutlu etmeye çalıştık , odasına balonlar oyuncaklar getirdim, hatta cok sevdiği Spiderman 'i bile görmedi gözü. 

Hastaneden çıktıktan sonraki gecemiz ve ertesi günümüz çok güzel  gecti. Hatta okula gittik , parkta oynadık kimse inanmadi bir önceki gün sünnet olduğuna. Ama 2-5. gece arası kabuslar yaşadık . Ilk once gazlı bezle sarılı olan yara kısmına enfeksiyon olmasın diye antibiyotikli bir krem sürdük, ama gazlı bezi çıkardıktan sonra mukoza ve ilaç birbirine temas etti ve Beyaz da ilaç alerjisi oluştu , hem canı çok yandı hem de iyileşme süreci uzadı. Bu arada idrarını yapmak istemedi , altı açık gezdi, sünnet külodu giydirdim, çok tavsiye edebileceğim bir ürün oldu, gece yatarken de o külodun üstünden bez bağladım. 

Mumkunsede sürekli su ile yıkamaya çalıştım , tabi hic de kolay olmadı bu. İlaç alerjisinden başka birşey kullanmadık, zaman içerisinde vücut alerjiyi unuttu ve yarası iyileşti.


Bunun dışında korkacak bir durum yok, normal bir cilt için doktorunuzun verdiği enfeksiyon önleyici krem kullanmanız iyi olacaktır, enfeksiyon olacak diye bir şey yok ama önlem almak iyidir. Bir de tabi ki hijyen şart, bol su yıkaması öneriyorum. Hatta bu sırada uğraşırsanız belki tuvalet eğitimini dearadan çıkarırsınz.

Su anda üzerinden 1 ay gecti, rahatladım iyi ki yaptırmışım diyorum. Erkek annelerine önerim 0-2 yaş arasında ne kadar erken yaptırırsanız o kadar rahat edersiniz.


Batıkent ekibimize, Genel Cerrahi Uzmanımıza ayrıca teşekkür ederim.

Sağlıklı günler dilerim...

2 yorum:

  1. valla 15 aylıktı yaptırdıgımızda korkmuştum ama çok rahat ettik sünnet oldu pet bardak koyup altını bagladılar akşamına koltuk tepesinde gezdi ödüm koptu ama gayet rahat ve çabuk atlattık dahada küçüken bile olabilir bence

    YanıtlaSil