1 Aralık 2014 Pazartesi

Gurme nasıl olunur?

Bu pazar günü, Türkmaxx'ın şefi Eyüp Kemal beyi evimizde misafir ettik. Ama normal bir misafirlik olmadı , çalıştırdık onu, güzel güzel yemekler yaptı. Bu nasıl oldu derseniz benim sürekli alışveriş yaptığım Adanamızın yerel marketi hafta içi beni arayarak böyle bir organizasyonda yer alıp almayacağımızı sordu, bizde severek kabul ettik. Coca Cola sponsorluğunda gerçekleşen bu aktivitede gerçekten herşey eksiksiz olarak bize sunuldu, bize de bu gecenin tadını çıkarmak kaldı.

Kırmızı soframız çok iştah açıcıydı.

Hatta Adana'da adettendir birşey yapma deselerde bizler yine ikramlık yaparız gelen misafirimize, ama beni o kadar çok arayarak sakın birşey yapmayın, yorulmayın dediler ki gerçekten de kendilerine sadece kahve ikram edebildik:)

Eyüp Kemal bey hoş sohbet,işini severek yapan, yemeklerinide sevgisini katan bir şef. Kendisini daha önceleri çok tanımasamda bundan sonra takibe aldım, tariflerini teker teker deneyeceğim. Hatta İstanbul'daki Workshop eğitimlerine katılmayı düşünüyoruz. Tesadüf evimize geldikleri sırada televizyonda kendi programı vardı, biz de bunu fırsat bilerek tv önünde fotoğraf çektirmeye başladık.
Maksat güzel bir anı olsun:

Tv'deki programa dikkat:)

Tabi şefimiz yemek yaparken onu yalnız bırakmadık, küçük mutfak sırları aldım kendisinden, not ettim, uygulamaya geçecek tarifler de cabası.

Hazırlık aşaması..

Menümüz şöyleydi

Kremalı mantar çorbası: İçersinde kültür ve istiridye mantar vardı, ben daha önce istiridyeyi hiç tercih etmemiştim yemeklerde ama bundan sonra kullanabilirim. Kültür mantarına göre biraz daha lifli.

Antrikot: Yanında fırınlanmış patates, haşalnamış siyah havuç ve brokoli. Normalde haşlanmış brokoliyi sevmem ama bunun tadı gerçekten güzel olmuştu. Siyah havucu da biz Adanalılar şalgam içinde yeriz, yemeklere eklemeyiz. Yine farklı bir tat olarak tabaklarımızda yerini aldı, normal havuca göre çok daha tatlı ve  renk veriyor:)

Salata: Yeşil salata, yeşil elma,nar, peynir , ceviz....daha ne olsun diyoruz, farklı salata sos tarifi almayı da ihmal etmiyoruz tabiki:)

Volkano: Bu da gecenin yıldızı oldu diyebilirim, harikaydı, yapımı çok pratik, yemesi daha da pratik. Tek dezavantajı kilo aldırması!!!!

Michelin Yıldızı nasıl alınır onu öğrendik, işte hikayesi buymuş:

1900'lü yılların başında lastik markası olan Michelin şöyle bir kampanya yapmış, lastiklerini değiştirenlere yollarda uğrayabilecekleri restoran rehberi hediye edeceklermiş. Önce küçük lokasyonda başlayan bu kampanya gitgide farklı şehirlere, hatta şehiriçlerine yayılmış.

Ve şu anda restoran sahiplerinin almak istediği bir yıldız haline gelmiş. Yemek dünyası için o yıllarda bu kadar önemli bir kampanyaya yaptığını bilmeyen Andre Michelin'i yine de alkışlıyorum. Yıllar sonrasında bile adından bahsedilen bir rehber olmuş, bu listeye girebilmek ve 3 yıldızı alabilmek içinse Michelin müfettişlerinin gizli gizli yaptığı ziyaretler çok önem taşıyor. Aday restorantlara giden bu müfettişler, restorana en fazla 3 yıldız verebiliyorlar, bu yıldızın orada kalış süresi 1 yıl, 1yıldan sonra 2'ye de düşebilir, 3 yıldız olarak da kalabiliyormuş.

Türkiye'de böyle bir restorant yok çünkü Michelin yıldızı alan yer hangi ülkedeyse orada bu rehberin satılması gerekiyormuş, Türkiye'de de o kadar meraklı gurme olmadığından henüz biz burada yeralamıyoruz.

Gecenin finali, katkıda bulunanlara teşekkür ederiz.