14 Ekim 2014 Salı

Kış kahvaltısı için öneri

Babam Bursalı olduğundan bizim evde birçok Bursa hatta göçmen usulu yemek pişerdi. Mesela göçmenlerin börekleri çok ünlüdür, babaannem çok sık yapardı, şu anda sağlığından ötürü yapamasada halam onun yerini almış durumda:)

Birde sabah kahvaltılarında tereyağın üstüne sürülen salça vardır, tadı da muhteşemdir. En son babam yapmıştı, tabi geçen sene bunu bize yapan olmadı. Ben de hem bu tattan mahrum kalmamak  hem de tarifi unutmamak için yapayım dedim.





Öncelikle 3 kg Bursa kırmızı biberi aldım. Ben acı sevmiyorum o yüzden tercihim tatlı olanlar.

Bu biberlerin çekirdeklerini çıkartıp, boydan ikiye böldüm.

Güzelce haşladım, yumuşayana kadar.

Sonrasında biberlerin kabukları kolayca çıkıyor, hepsini teker teker çıkardım.

İstediğiniz uzunlukta suyu kalmayana kadar süzmek iyi olacaktır. Bu bir gece bile olabilir.

İyice suyu süzülmüş biberleri ve tuzu blenderdan geçirdim.

Hazır olan salçamı küçük kavanozlara koyup, buzlukta saklıyorum.

İşte salçamız hazır.

Bu kavanozları sevdiklerinize verebilir, her hafta sofranıza çıkararak taze taze yiyebilirsiniz.

                                                                    Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder