29 Ekim 2014 Çarşamba

İstanbul mekanları

Geçen hafta gittiğimiz İstanbul gezimizden Güzel ve Çirkin ve  Kaçış oyunlarını yazmıştım.  İkisinde de çok güzel vakit geçirdiğimiz için mekan kısmını biraz daha uzun zamana yaydım sanırım.

2 güzel ve benim için yeni mekana gittik. Klasik Nusret'ide atlamadık tabiki, oranın etlerini bir ayrı seviyoruz. Gerçekten çok yumuşak tam ağız tadımıza göre.

İlki Zorlu'da Jamie's Italian 'dı. Daha önce İstanbul tatillerimde gördüğüm fakat girmediğimiz bu cafeyi yanımızda Beyaz yokken deneyelim dedik. İçeride gördüğüm manzara ise herkesin çoluk çocuk geldiği bir yer olduğuydu.
                                      


İlk etapta bizi karşılayan garson , ısrarla dışarıdaki masalarda oturmamızı, içeride yer olmadığını söylesede arkasındaki akıllı garson bayan bizi illaki içeriye oturtacaklarını belirtti. Bilmiyorki biz Adana'dan geldik, sigara da içmediğimiz için dışarıda oturmak bizim için işkenceden farksız.
                                    

Gelelim yemeklerine, ben Trüf mantarlı makarna, Burak ise pizza söyledi. Makarna harikaydı, hepsini bitirdim:) Ama pizza için aynı şeyi söylemeyeceğim, pide tadı verdi bana. Onun dışında güzel bir salata da yemekten önce çok iyi geldi.
                          
                                                         

                                                                   Jamie's Italian için tık tık.

                                                                             Zorlu Center

Pazar günü öğleden sonra Karaköy'e gidelim görelim oralarıda dedik. Gerçekten orada bir dünya kurulmuş, çok kafe açılmış. Ben orada yaşarken ufak tefek kafeler vardı ama böyle değildi kesinlikle.
Bizim tercihimiz Colonie 'den yana oldu. Eski tamircilerin atölyeleri yerine bu tarz kafeler açılmış.
Burası da hoş bir yer ama Karaköy merkezden biraz yürüyerek geliniyor.
                             


En sevindiğim şey ise uzun zamandır içmediğim "Tom Yum" çorbasını içmiş olmamdı. Aslında çorbanın orjinal ismi "Tom Yum Goong", Tayland tatilimizde tanıştığım bu tadı çok sevmiştim, hatta tarifini bulup evde yapmışlığım bile vardır.

Burada içtiğim çorbada çok güzeldi.

Kızarmış Çıtır Ördek ve Yaprak Ciğer Kızartma diğer seçimlerimizdi. Garsonun önerdiği Ördek yemeğiydi , deneyelim istedik tabiki ama ekstra süper bir tat diyemiyeceğim. Ciğer ise zaten sevdiğim bir yemektir, yine zevkle yedim.
                          


                                                               Colonie için tık tık.

                                             Kemankeş Caddesi No:87/A  Karaköy


              

4 yorum:

  1. Ben de Nusrete Hic gidemedim.ins deneme firsatim olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir İstanbul gezisinde inşallah denersin...

      Sil
  2. canım yine geziyoruz ve harika paylaşımlarla. tom yumu ben de çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende severim , acısı içeriği herşeyiyle güzel bir çorba.

      Sil