23 Eylül 2014 Salı

Çocuklu tatil rotaları

Bir kısmına gitmiş olsam da çocukla gidilecek o kadar çok yer var ki. Hepsine gidelim istiyorum oğlumla. Çok gezen mi çok okuyan mı bilir sorusunun cevabı hala bilinmesede, ben cevap olarak 1. şıkkı seçiyorum:)

Bu bayram tatili için çok yer araştırdım, kimisinin havası soğuk geldi kimisine yer bulamadım. Zaten Beyaz da henüz 1,5 yaşında yani gittiği parklarda bir çok şeye binemeyecek. Bu parkları daha sonra değerlendirsek sanırım bizim için daha iyi olacak. Biz gidemesek de belki çocuklu ailelere ilham olur diye bunları yazmak istedim.

Beyazla yaptığımız gezilerde, geçirdiğimiz günlerde tabi ki bol bol fotoğraf çekiyoruz, o fotoğraflara zaman zaman baktığımda iyi ki oğlumla gitmişiz diyorum, elbette bebekle gitmek aileyi hem zorluyor hem de yavaşlatıyor ama onun hazzı da bir ayrı oluyor. Biraz fedakarlık yaptıktan sonra sabahları oğlumuzla uyanmak, gün boyu onunla vakit geçirmek benim için ayrıca bir lüks. Tatil zamanı çalışmadığımızdan ayrıca bir rahat oluyoruz dolayısıyla geçirdiğimiz zaman da daha kaliteli oluyor.


İşte çocuklu aile destinasyonları:

1- Paris  

Euro Disney

Tabiki ilk akla gelen yer burası oluyor, hem bize yakınlığı hem içeriye giren herkesin çocuk olduğu bir yer burası. Yaş sınırı oldukça geniş , bebek arabalı bir çok insan gördüğüm gibi 60-70'li yaşlarında da insan görmek mümkün. Mickey Mouse gibi karakterlerle yemek yiyebilir, onlarla fotoğraf çektirdikten sonra kendinizi büyülü alışveriş dünyasına atabilirsiniz.
Paris'in biraz dışında olduğundan giden turlara katılabilirsiniz veya metro hattı ile kendiniz gidebilirsiniz.

Tabi Paris'e gitmişken Eiffel kulesi ve Louvre müzesi atlanmaması gereken yerlerden.

 Paris'te başka bir alternatif Asterix Parc

Yaş olarak bence biraz daha büyüklerin gitmesi gereken bir park. Çünkü roller coasterların çok daha sert olduğunu hatırlıyorum. Gitmek isterseniz buraya bakıp adresini öğrenebilirsiniz. Gitmek için yine metro ağı iyi bir seçim olacaktır.






2- Orlando

Çocuklu ailelerin gözü kapalı her saniyesinde eğlenebileceği şehir. Türkiyeden gitmek malesef biraz zaman alıyor, ama sizde benim gibi uçak yolculuğu sevenlerdenseniz problem yok demektir.

Walt Disney için buraya,
Epcot için buraya,
Disney Studios için buraya,
Universal Studios için buraya tıklayabilirsiniz.

Ayrıca Animal Kingdom yine Disneyland'a ait hayvanların olduğu bir eğlence parkı.
Su parkları da çokça var, Wet'n Wild en meşhur olanı diyebilirim. Araştırmak için şöyle alalım sizi.

3- Hamburg

Miniatur Wunderland

Gidip görülmesi , görüp te sevilmesi gereken bir yer. Dünyayı minyatür olarak bu parka sığdırmışlar hemde en küçük ayrıntısına kadar. Bana çok şirin gelen bu park çocuklarımızı ne derece mutlu eder bilemiyorum. Ayrıntılar için mutlaka incelemelisiniz.







Heide Park 

Bir başka eğlence parkı daha , yine sert yine hızlı. Tabiki arada minik kuşlarıda düşünmüşler. Hem adrenalin hem de endorfin salgılayabilirsiniz burada.





                         Kraken'in korkunç dişleri.                                                                              
4- Billund/ Danimarka

Legoland

Legonun anavatanı Danimarka'da bulunan bu parktan ayrıca Münih, Malaysia, Windsor ve Florida'da da var. İçerideki her yapıda lego olduğunu bilmek her çocuğu mutlu edecektir. Sanırım bu dünyada oyuncak sahibi her çocuğun evinde en az 1 tane lego vardır:)

Billund şehrini ilk kez duydum, bu bayram nereye gitsek araştırmalarımda. Ve nasıl gidilecek diye araştırırken Antalya'dan Billund'a  haftada bir gün direk uçuş olduğunu gördüm.  Gitmesek de çok sevindim:) Çünkü Beyazı ısrarla götürmek istediğim bir yer, belki bu yaz belki de daha sonra.

Oralara kadar gitmişken kesinlikle Legoland Resort'ta kalınması gerekir diye düşünüyorum. Çünkü otelin için bile lego kahramanları ile dolu.

5- Münih

Neuschwanstein Şatosu

O kadar ihtişamlı bir görünümü varki, bakıp hayran kalmamak elde değil. Zaten tek hayran olan biz değilmişiz bu 6 katlı şatoya, Walt Disney'de ilham almış ve logosunda burayı kullanmış. Bavyera eyaletine bağlı bu şato kesinlikle görülesi bir yer.








6- Dubai

Çöl Safari

Bu bizim oğlumuzla yaptığımız bir aktiviteydi. Hopladık, zıpladık çok eğlendik. Hatta yavaş gittiğimiz sırada Beyaz'ın uyuduğu bile olmuştu. Sonrasındada çölde eğlence vardı. Yumuşacık kumlar çocukların sevdiği bir zemin, bu da atlanmaması gereken bir destinasyon bence.


Dubai'de bu turu satan birçok firma var, otel zaten bu konuda yardımcı olacaktır. Desert Safari yazıldığındada bir çok alternatif tur firması çıkıyor.
Benim Dubai notlarım için öncesonra ve en sonra buraya tıklayınız.



7-Sun City/ Güney Afrika

Pilanesberg National Park ve Safari

4*4 safari araçlarına binerek vahşi doğaya girme vakti, çocuklarımıza hepimizin ilk öğrettiği şeylerin başında gelir hayvanlar. Onları doğal ortamında görmek, fotoğraflamak, hatta zaman zaman korkmak bize bir sürü anı kazandıracaktır. Araçların açık olduğunu ama hayvan saldırılarının olmadığını biliyorum. Yine de azıcık da olsa tehlike var diye düşünüyorum.




8- Londra

Harry Potter Studio 

Harry Potter hayranı bir aile olarak sanırım bu stüdyo turunu kaçırmayız. 3 saat süren bu turda filmde geçen her sahnenin mekanını görme şansımız varmış:))) Kaçmaz yani.. İncelemek için buraya lütfen.






9- Floransa

Pinokyo parkı

Bu park atraksiyon içermese de içinde güzel piknik alanları, pinokyo şeklinde çiçekleri, fotoğraf stüdyoları ve tiyatro sahneleri barındırıyor. Floransa taraflarına gittiyseniz orada doğmuş olan Pinokyo'nun parkı ziyaret etmelisiniz.

Web adresi: http://www.pinocchio.it/




10- Barcelona

Port Aventura

Bu şehir mimari olarak o kadar ilgi çekici ki, birde yanında macera ruhu taşıyan park olması mükemmel. Hem küçük çocuklara  hem de çılgın rollercoastercılara hitap ediyor bu park.

Yine kendi otelinde kalmak mümkün, yazın sulu aktivitelerde bu park da var. Yanınızda yedek kıyafet götürmeyi unutmayın yani:) Daha fazlası için buraya tık tık.





Farklı şehirlerde yapılacak aktivitelerin bir kısmından bahsettim. Dünyamız çok büyük, yakınından uzağına heryeri keşfetmeli.  Bunu yaparken çocuklarımızıda olabildiğince yanımıza almalı, hem gezmeli hem onlarla olmalı...

4 yorum:

  1. Bilmedigim bazi destinasyonlari ogrenmis oldum. Cok faydali oldu gercekten. Henuz cocugum olmasa da icinde bir cocuk barindiran Ben , bu parklar dan oldukca keyif aliyirum . Bakalim bu bayramda rota neresi olacak merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rotamız belli oldu canim, bayramdan sonra insallah güzel bir yazı gelir. Cocuk destinasyonlari cok eğlenceli özellikle ilk hedef Legoland :)

      Sil
    2. Rotaniz neresi merak ettim ..

      Sil