15 Eylül 2014 Pazartesi

18. ayında bebeklere ne olur?

Bizim Beyaz bey bugün 18 ayını bitirdi, kafamda 18 ay için sünnet planları vardı. İnşallah önümüzdeki hafta bu planları gerçekleştireceğiz. Tabi  strese girdim şimdiden. Umarım çok ağrı çekmez minik oğlum.
                

18 ayda neler olur bu bebeklerde?





10-20 kelime söyleyebilirler, Beyaz 5 günde 1 yeni kelime söylüyor. Hafızası düşündüğümüzden daha iyi çünkü söylediğim değişik şeyleri yapabiliyor.

Yürürken ve koşarken artık takılmaları kalmaz.
Yataktan çıkmaya çalışabilirler, ben bunun için önlem alıyorum, yatağının yüksekliğini azaltıp, korkuluğunu yine yüksekte tutarak, ideal yatak haline getiriyoruz.

Eline aldığı eşyaları balkondan atma devri başlamış bulunuyor, Beyaz daha öncede atardı ama bu ara bundan zevk alarak ne bulursa atıyor. En son Samsung kamerasını attı, çok üzüldüm tabi çünkü benim evde en çok kullandığım bebek eşyası. Neyseki yaptırabildim.
Çevreyi araştırarak öğrendiği için ulaşabildiği yerlerde ilaç, deterjan, kesici alet bulundurmamak lazım.
Kitaplara olan ilgi artabilir, biz bunu bariz şekilde farkettik. Kitapta sorduğum şeylere hem daha ilgili hem de cevap verecek düzeyde şu an Beyazıt. Çocuğunuza kitap okumak ona iyi gelecektir.
                        

Heryere tırmanmaya başladığı gibi balkon duvarınada tırmanıyor, hem bunun yanlış olduğunu söylemeli, hem de kenarda sandalye bırakılmamalı.
Yeni bir huy daha, ya ağzında biberon varken yürüyor ya da elinde oyuncak varken koşturuyor.
Defter ve kalem becerisi kazanan bu bebekleri güzel boyalar ve boyama önlüğüyle cesaretlendirmek gerekir.
                          

Bu ara Youtube'dan ingilizce şarkılar dinliyoruz. Favorilerimiz: Finger Family, Twinkle Twinkle Little Star, Old MacDonald...
Uyku problemimiz arttı diyebilirim, uykuya dalışı 1 saat, gece ise 2 kere uyanıyor, eline yastık ve pikesini alıp beni bekliyor. Kendi yatağında uykuya devam etmiyor yani. Sonra ben onu uyutup tekrar yatağına yatırıyorum. Gibi gibi gece bu aktivitelerle uyanarak geçiyor.
Oyuncaklardan zevk aldığımız bir dönem oldu bu ay. Hem hayvanlarla, hem legolarla oynamaktan zevk alıyor. Legoyu uçak yapıp uçuruyoruz, uçak sesi çıkarıyor, hayvan sesleri çıkarabiliyor.
Birde kumla oynamaktan çok zevk alıyor. Montessori gelişiminde önemli bir yere sahip olan motor gelişimini desteklediği için bu aktiviteyi eve aldım.
Benim aldığım markada şöyle yazıyor:
%98 sand  +   % 2 polymer  = %100 fun  bencede böyle:)
                                 


Yemek konusunda çok daha rahatız, bizim yediğimiz herşeyi yiyebiliyor. Yeni tatlara açık bir çocuk. Mümkün olduğunca market abur cuburundan uzak büyütüyorum Beyazı. Evde hazırladığım kurabiye, tatlılar olunca dışarıya ilgilisi azalıyor, ama Starbucks keklerine de bayılıyor. Diş çıkardığını düşündüğüm bu dönemde bazen hiç bir şey yemek istemiyor, o zamanlarda kolay yutabileceği mamaları tercih ediyorum.
                                   


Büyük ayakkabıları giymek ama özellikle babasınınkileri. 

                     
   
                                          Çok daha mutlu olarak büyü canım oğlum...

6 yorum:

  1. Ayakkabili fotograf favorim:) canim ya buyuyorlar iste zaman cok cabuk geciyor . Bir de o konusmalari yok mu cok tatlilar gercekten zaman nasil geciyor anlamiyorum yanlarinda.. Henuz anne degilim ama ayni duygular yigenimle de var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de o ayakkabılarla evde gezdiğini düşün çok komik oluyor gerçekten:)

      Darısı istediğin zaman sana olur inşallah canım...

      Sil
  2. Merhaba,

    Oğlunuz çok şeker maşallah :)

    Benim de oğlum bu ay 2 yaşına girecek. Çok yakın zamanlarda benzer şeyleri yaşıyoruz anlayacağınız..

    Kumlu oyuncak çok dikkatimi çekti? Kumla oynamak bizim de çok büyük eğlencemiz. Nerden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)

      2 yaş sendromu yakın o zaman sizdede...

      Kumu amerikadan almıştım ama geçen hafta Toyzshop'ta birkaç farklı kum oyunu gördüm oradan alabilirsiniz, bizimki çok seviyor gerçekten bende öyle:)

      Sil
  3. oy oy masallah severim ben kuzuyu nasıl pozlar oyle :))

    YanıtlaSil