26 Ağustos 2014 Salı

Yaz ayı favorimiz; salatalar

Yazın insan çok sıcak, çok yağlı ,tuzlu yemekler yemek istemiyor. Biraz daha fresh, soğuk ve hafif yiyecekler ideal.

Yemek yapmayı çok sevmeme rağmen zamansızlıktan ötürü mutfağa çok giremiyorum. Ama evin yemek düzenini de kimseye bırakmadığımdan, bulduğum değişik, kendi damak tadımıza uyan tarifleri yardımcıma anlatıyorum, uzun süreli yemekse o yapıyor yoksa eve geldikten sonra ben hazırlıyorum.

İşte bu salatada benim eserim, hem yemesi hem yapması zevkli. Hatta kendi yaptığım salatadan yeme şansım bile az çünkü çok seviliyor bizim evde:) Bu da beni ayrıca mutlu ediyor...
                                            


Semiz otlu şeftalili salatanın tarifini küçük mutfak sırlarından aldım. Tavsiye ederim...

Tarifi

2 demet semiz otu ayıklanır

Sos hazırlanır

Nar ekşisi, zeytinyağı, elma sirkesi, limon suyu ve rokfor (azıcık ezilerek) karıştırılıp biraz dolapta bekliyor.

Semiz otlarının üzerine dökülür, üzerine

1 şeftali dilimlenir

Cevizler küçük parçalar halinde tavada hafifçe sotelenir, salata üzerine eklenir.

En son yine rokfor peynir eklenir.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder