20 Ağustos 2014 Çarşamba

Veeee sonunda Universal Studios zamanı

Buraya gelmeden çok merak ettiğim, merak ettiğim kadar da olan bir parkmış burası. Buraya malesef 1 gün ayırdık, o kadar zamanımız kalmıştı ama gidenlere önerim kesinlikle 2 gün ayırıp herşeyi yapmanız. Biz burada Fast Pass bileti aldık, giriş biletine göre de bir hayli fazla ödeme yaptık. İki kişiye 511$, gitmeden önce böyle bir şansınız olduğunu bilin derim. İki adada da Harry Potter'lar hariç diğer tüm aletlerde giriş önceliğimiz vardı, zaten bu olmasa yetiştiremezdik kesinlikle.



Ayrıca park ederken soruyorlar öne mi park etmek istersiniz,arkaya mı. Ona göre fiyat farkı var 17-24$, öne park etmenizi tavsiye ederim, biz ön sıraya koyduk ve yinede yürüdük, arka parklar neresi hiç bilemiyorum.


Universal de iki park var :


Universal Studios
Islands of Adventure

İlk önce macera adasından başladık biz, iyi ki de öyle yapmışız. Öğleden sonra aşırı yağmur yağdı, açık aletlerin hiç biri çalışmadı. Bu sefer her alette önceliğimiz olduğundan sırayla hepsini yaptık.  İşte başlıyoruzzzzz....




ISLANDS OF ADVENTURE


MARVEL SUPER HERO ISLAND


The Incredible Hulk Coaster

Biz bunu en son yaptık , çünkü parkın diğer tarafından başlamıştık. Biraz da bunu en son yapalım istedim çünkü çok aşırı adrenalin salgılatan bir aktivite olduğunu bizzat dışarıdan gördüm.

Bir trene biniyorsunuz ve tüpün içinden hızla yukarı çıkıyorsunuz, sonrası.... görülmeye,hissetmeye,yaşamaya değer.

Gözünüz bir aşağıdaki suyu, bir gökyüzünü görüyor. Savrulmada cabası...

Doctor Doom's Fearfall

Daha önce Hong Kong gezimiz sırasında Burak'ın diğer arkadaşlarımızla binip benim binmediğim serbest düşüş. Aslında bu aletlere binmek istemiyordum, kalbim kaldırmaz diye ama burada bana inanılmaz bir cesaret geldi, hem korkmadım bindiklerimden hem de zevk aldım.

150 feet yükseklikten serbest düşüş, aslında düşmekten çok yukarı fırlatılması heyecan vericiydi benim için.
Bu kulelerden düşmek gayet heyacanlıydı.

The Amazing Adventures of Spider-Man

Gitmeden en merak ettiğim thrill ride lardan biriydi. Burada bindiğimiz kabin sürekli hareket halinde, gözümüzdeki 3D gözlükle kimi zaman Spider-Man yanımızda kimi zaman düşmanın ateşi altındaydık, kesinlikle çok başarılı.

Aynen böyleydi Spider-Man yanımıza geldi:)


JURASSIC PARK

Jurassic Park River Adventure

Dışarıdan çok sakin görünen dinazorların dünyası, yine trene biniyorsunuz ve inene kadar ıslanmamış yeriniz kalmıyor, ama zevk alarak kaç metreden düşüyorsunuz bilemiyorum. Çıkışta kurutma makinası vardı 5$ veriyorsun içeride kuruyup çıkıyorsun ama biz gittiğimizde bozuktu:(


Kocasına sarılmış olan pembeli benim:)

Islanmış ekip..

THE WIZARDING WORLD OF HARRY POTTER-HOGSMADE

Çok sevdiğim bir seri filmdir Harry Potter, hatta tatilden döndükten sonra her akşam bir filmini izliyoruz, dün tüm serileri bitirdik. Seri filmleri böyle izlemek güzel oluyor, o dünyaya girip çıkamıyorsun. Sanki akşam Harry bizi bekliyor gibi. Sevgili kocacığım da beni sürekli Harmony'e benzetiyor, lise yıllarında bende çok çalışkan bir öğrenciydim, onun gibi her soruya cevap verirdim. Şimdiler de ise çantamda ihtiyacımız olan herşeyi taşırım:)

Bu kasabaya girdiğimizde kendimi Harry Potter film setinde hissettim, harika bir yapı, muhteşem bir eser olmuş.  Burada neler yaptığımıza gelince:

Harry Potter and the Forbidden Journey

Temmuz 2014 'te açılmış çiçeği burnunda bir kale burası,ilk ziyaretçilerinden biri olmak çok güzeldi. Fast Pass kartımız burada geçmediğinden 2 saate yakın bekledik, kalenin içine girdikten sonra çantalarımızı ve telefonlarımızı bırakmamız gerektiğini söylediler, aslında telefonu fotoğraf çektirmemek için bırakın dediler. Çünkü cebimizden düşme ihtimali olmayan bir thrilldi. Bunun için parkmak iziyle açılan dolaplar var, benim çantam bu dolaba sığmaz diyorsunuz ama bir şekilde sığıyor ince ve arkaya doğru uzun bir dolap. Parka ilk girişte parmak izinizi alıyorlar ve heryerde kullanabiliyorusunuz.

Alete binene kadar şatonun içinde gezerken tüm tablolar hareket ediyor, arada Harry ve arkadaşları çıkıp konuşuyor, baloncuklar yapıyorlar. Yani görsel bir şölen.

Daha sonra alete biniyoruz, ayaklarımız yerden kesiliyor ve başlıyoruz macera yaşamaya. Harry'nin arkasında Quidditch oynamak, ruh emicilerle yüzyüze gelmek, yılanlar... Aşırı hoşumuza giden o atmosferden çıkmak istemedik. Ama her güzel şey gibi bu da bitti.


Çıkışta hediyelik eşya dükkanından kendimize bir sürü hatıra aldık, şimdi onlar salonumuzda yaşadıklarımız beynimizde olarak bizi gülümsetiyorlar.

Hogwarts'a giden tren.



Dragon Challenge

Bu ride ise bir yarış, kırmızıların ve mavilerin yarıştığı 2 ekip var. İki grupta aynı anda çıkıyor, tabi kazanan ve kaybeden yok. Ayaklarımız yine yerden kesiliyor ve bu sefer sadece döndük demek istemiyorum, çok değişik şekillerde bir aşağı bir yukarı bir sağ bir sola savrulduk. Binerken yine çantaları bırakmamızı söylediler, ama bu sefer bizim telefonlar Burak'ın cebinde kalmış ve biri düştü. Döndükten sonra da arama çalışmaları sonuç verdi - telefon yok:(

Bu ride aşırı zevk ve adrenalin verdi bize. Kesinilkle tavsiye ederim.

THE LOST CONTINENT

Poseidon's Fury

Çok heybetli bir binanın içinde ilerlerken birden daracık bir koridora giriyorsunuz, aynı Kapadokya yer altı şehri gibi. Sonra insanların topluca bulunduğu bir yer, karanlık, bir adam çıkıyor konuşmalar yapıyor, o karanlıkta bizim okuyabileceğimiz yazılar okutuyor, sonra başka bir yere geçiyoruz ve Poseidon'un savaşını izliyoruz. Mızraklar ,sular, yangınlar... Antik bir mekanda hoş vakit geçirme sebebi olduğunu düşünüyorum.

SEUSS LANDING

The Cat In The Hat

İlk bindiğimiz alet, çocuklar için olduğuna bakmayın binin çok eğleneceksiniz yazılarını okumuştum, onun için girelim diye ısrarcı oldum. Çok şirin , çok güzel ama çok çocukçaydı.


UNIVERSAL STUDIOS FLORIDA



PRODUCTION CENTRAL

Shrek 4D 

İnanılmaz komik Shrek ve ekibi. 4 boyutluydu kesinlike çünkü eşeğin hapşırdığındaki bize gelen damlalar bunu hissetmemizi en iyi şekilde sağladı.


Hollywood Rip Ride Rockit

Ben buna binmedim çünkü insanlık dışı olduğunu düşündüm:) Ekibimiz tam kadro bindi Duru da dahil, bense o sırada oralarda gezdim tek başıma takıldım.. Fotoğraflardan ne kadar sert bir alet olduğunu göreceksiniz.

Normalde böyle aletlrde en heyecanlı yerden fotoğraf çekilir, ama burada heecan hiç bitmediğinden sanırım video gösterisi çekiyorlar, güzel bir anı olabilir. Çığlık çığlığa eğlenirken:)

Transformers : The Ride -3 D  

Bu da aslında Spider-Man gibi gözümüzde gözlüklerimizle alete binip hareket ettiğimiz bir atraksiyondu. Optimus Prime ve Autobotlar bu filmde sürekli bizi korudular.


NEW YORK

Revenge of the Mummy

Sakin gibi başlayan ama çok hızlı bir trendi bindiğimiz, yeri geldi örümceklerden, yeri  geldi yangından kaçtık. Yangın çıktığında o sıcaklığı hissetmek harikaydı, bindiğimiz tüm aletler gibi buda mühendislik eseri diyorum. Kaçırılmaması gerekir diye düşünüyorum.

SAN FRANCISCO

Disaster! 

Çok yağmur yağdı biz oradayken , biz ne yaptık aldık yağmurlukları doğru aktivitelere devam. Tabi her alet açık olmuyor elektrikten dolayı, bizde hadi buna da girmiş olalım dedik. Ama iyiki girmişiz.

Seyircilerden 7 kişi alınıyor ve çeşitli hareketler yaptırılıp fotoğraf çekiyorlar. İlk başta anlamsız gibi görünen kareler daha sonra film olarak yapıma gidiyor. Sonrasında bizi bir metroya bindiriyorlar sağımızdan sel suları ,solumuzdan otobüsle çarpışma , deprem ne varsa başımıza geliyor ve o sırada bize çığlık atın diyorlar. Bizden korkmuş olarak çığlığı basıyoruz.  En sonunda film yapılmış olarak geliyor ve biz izliyoruz, film hilelerini görmüş olduk ve çok başarılıydı.

Disasteri sevmemin bir nedeni de çığlık sahnelerine bizim grubu koymuş olmaları:)
Disaster sırasında kendime kapalı bir yer bulmuşken:)

THE WIZARDING WORLD OF HARRY POTTER - DIAGON ALLEY

2. Harry Potter kasabası, biz buraya girmeye karar verdiğimiz de girişin yerini bulamayarak tren istasyonundaki görevliye sorduk. O adam da gözlerinin şaşı olduğunu düşündüğüm bir oyuncuydu, bize şöyle tarif etti yolu, yarım geçiş var oradan giriyorsunuz. Gerçektende hiç alakasız bir duvarın arkasından geçerek girdiğimiz yer bizi direk film setinin ortasına attı. İnanılmaz bir atmosferi olduğunu söyleyebilirim, tabi buna aşırı bir yağmur eklenince karanlık bir görüntü aslında daha iyi bile oldu diyebilirim:) - Mutluluk oyunu-

Buraya ilk geldiğimizde 2 , sonrakinde 3 saat bekleme süresi gösteriyordu, bizde çıkmadan 1 saat önce geliriz diye düşündük ama malesef o saatte de bizi almadılar. Ve bizim giremediğimiz, tek aklımızda kalan yer burası oldu:(


WORLD EXPO

MEN IN BLACK Alien Attack

Kabinlere binerek uzaylı öldürme oyunu, zevkliydi çünkü ben rekor kırdım:)


The Simpsons Ride

Klasik Simpsons , çok gülerim kendilerine, bindiğimiz alet de yine beni güldürdü. Burada da kimi zaman yukarı fırlatıldık, kimi zaman palyaço Krusty'nin ağzından içeri girdik. Gülerek çıktığımız bir atraksiyondu. İlk giriş kısmında bizi bir odaya aldılar, girdiğimiz kapının üzerinde geri dönüş yok gibi Simpsonca korkunç şeyler yazıyordu.

WOODY WOODPECKER'S KIDZONE

E.T. Adventure

E.T. 'nin dünyaya geldiği yeri Steven Spielberg'in ağzından dinledik, ama genç Steven 'dı bunları bize anlatan. Sanırım ilk film çekildiğinde bu alet de hazırlanmış. Bisiklet turu gibi bir gezintiydi yaptığımız, heyecanı olmayan görüntüsü güzel...

HOLLYWOOD


TERMINATOR2  3D 

3D film eşliğinde ve oyuncularla izlediğimiz hem sinema hem tiyatro oyunuydu. Çok başarılıydı gerçekten. Film gibi atraksiyonların belirli saatleri oluyor onları takip gitmek zaman kazandırır diye düşünüyorum.

İlk adayı bitirdikten sonra deli gibi acıktığımızdan CityWalk'ta hamburgeri çok hızlıca yedik ve kalktık. Tüm burgerler harikaydı.


İşte burasıda eczane
Ama gerçek değil:)


Geçiş törenleri çok eğlenceli oluyor, izlemek, dans etmek, kendini çocuk gibi hissetmek, fotoğraf çektirmek serbest.

Bu güzel park bitti, darısı LA ve Singapurdakine...


9 yorum:

  1. En begendigim Hic suphesiz Harry potterdi. Hatta iki kez bindik sanki gercekten supurgenin uzerinde ucuyormussun gibi. Ilk gun bize de yagmur denk geldi hatta o sirada biz de disaster daydik :) yagmurluklari aldigimiz gibi devam.. Singapur a gittim ama LA da bulusabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin 2 binmeyi hak ediyor Harry Potter, LA neden olmasın şeker? ...

      Sil
    2. Kendi ulkemizde karsilamayip da taaa oralarda bulusursak ne gulerim ama :) phukete gittiniz mi orayi da cok istiyorum Ben

      Sil
    3. Evet gittik Phuket'e çok güzeldi oralar, bir daha bile gidilir. Belki sizin ülkede (Qatar) buluşuruz:)
      Görmedik orayı, geçen sene kurban bayramında Dubai'ye gelmiştik, yapay da olsa güzel bir şehirdi, Qatar için bir fikrim yok ama, nasıl oralar? Qatar'ı anlatan bir yazıda yazabilirsin...

      Sil
    4. Katarda gorulecek pek bir yer yok aslinda .. Dubaiye gitmekle iyi yapmissiniz. Orasi daha hareketli. Biz gelicek arkadaslarimiza da soyledik cok beklentinizi yuksek tutmayin diye :) sonradan burasimiydi demesimler diye , mak sat birlikte olmak amacli eglenceli olur tabi neden olmasin . Katarla ilgili bir yazim var aslinda sana linkini yollayim

      Sil
    5. http://seyahattutkunu.blogspot.com/2013/03/katar.html

      Sil
    6. Tabi okurum, günün birinde belki, sırada bekleyen rotalar var. Yine de eğlenceli geçer arkadaşlarınızla

      Sil
    7. Katar ancak kurban ramazan bayrami gibi kisa sureli bayram tatillerinde kacamak yeri olabilir. 3 gunde heryeri gezilir. Gelirseniz cok guzel olur tabi neden olmasin. Arkadaslarla da keyifli gececektir tabi ona suphem yok. Dubaide yasamayi tercih ederdim esim orda 5 sene calismis evlenmeden once

      Sil
    8. Ben Dubai'yi sevmiştim, eğlenmiştik, ilk blog gezi yazımı yazdığım şehirdir, oğluşumla çölde safari bile yapmıştık.

      Birkaç yazım var, bunlardan biri bu linkte..
      http://didemveburakgeziyor.blogspot.com.tr/2013/11/dubai-notlar-vol-1.html

      Sil