15 Ağustos 2014 Cuma

Hayallerinizin peşinden gidin, herşeyin bir fare ile başladığını unutmayın. Walt Disney

Nihayet Orlando'dayız. Çok çok yoğun günler bizi bekliyor desem yanlış olmaz. 4 tam günü de parklara ayırdık burada. 3 gün Disneyland,1 gün Universal Studios. Ama hatalı bir tercih yapmışız, Universal mutlaka 2 gün olmalıymış.

World Disney'in farklı parkları olduğu için hepsini görelim istedik. Su parklarına gitmedik ama çok eğlenceli olduklarını duydum.


Magic Kingdom- Epcot - Hollywood Studios bizim gittiğimiz parklar. Bu parklar için 3 günlük bilet alarak istediğimize giriş yapabildik. Bunlar için kişi başı 344$ ödedik.

Aslında çocukken hayallerimin şehriydi Orlanda, World Disney buradaydı, gelmek bu yaşıma kısmet oldu. Daha çnce Paris ve Hong Kong'daki Disneylere gitmiştik. En güzeli bence Paris'ti, bindiğimiz roller coasterlar daha sertti orada.

Magic Kingdoma ilk girdiğinizde ne yapacağınıza karar verip Fast Pass noktası bulmanız gerekiyor ya da İphone uygulaması indirip telefondan yapabiliyorsunuz. Ama grup olduğumuz için kiosklardan yapmak daha uygun geldi bize. Bu arada Disneylerde wi-fi var çok iyi çekiyor. Ben orada instagram ve pinterestime fotoğraflar yükleyebildim sıra beklerken!!!

Fast Pass'ın şöyle bir durumu var, 3 tane randevu alabiliyorsunuz, o randevular bitmeden yenisini alamıyorsunuz.
                                               Bunlarda en romantik Minnie ve Mickey Mouse çifti..
Eğer adrenalinden hoşlanıyorsanız önerilerim
1-Space Mountain
2-Splash Mountain (ıslanıyorsunuz)
3-Big Thunder Mountain Railroad

Ben bindiğimiz aletleri yazıp, hislerimi de ekleyeceğim şimdi. Hem okuyanlara hem de bana ilerisi için tekrar gidersek ön hazırlık olsun:)

MAIN STREET

Town Square Theater-3

Burada Mickey Mouse ile tanışıyorsunuz, sarılıp fotoğraf çektiriyorsunuz. Bizim yanımızda Duru vardı o istediği için birlikte girmiştik.



ADVENTURLAND

Swiss Family Treehouse-14

Burası da şirin bir ağaç ev, az zamanınız varsa gerekli değil diye düşünüyorum. Biz bu evi tam gezmeden çıkmıştık.

The Magic Carpet of Aladdin-15

Yeni gelmiş bu alet, girerken Arap müzikleri var, arada su sıçratan bir deve var. Uçan dönen bir lunapark aleti. Bekleme zamanımız vardı bizde buna da binelim demiştik.


Walt Disney's Enchanted Tiki Room-16

Mitolojik bir karakter olan Tikilerin evi, burada çok fazla kuş var şarkı söylüyorlar, gösteri yapıyorlar. 15-20 dakika süren bir gösteri.

Jungle Cruise-17

İlk aldığımız Fast Pass, zaten kiosku da hemen bu bot turunun yanında. Bir gemiye biniyorsunuz ve sudaki hayvanların yaşamlarını görüyorsunuz. Bizim bindiğimiz gemideki kaptanımız çok şirindi. Kalemle çizilmiş gibiydi, aslında bana şirin komik geldi ama aslında onun için üzüldüm. Çok şişman bu yaşında böyleyse ileride nasıl olur acaba, sağlıkçı yanım kabardi.

Bizi gezdirirken anlatımları sırasında sürekli "say:aaaaa, say:oooo" gibi komik ifadelerle onun tekrar etmemizi sağladı, iyiki onun botuna binmişiz.

Pirates of the Caribbean-18

Karayip korsanları, içeride Jack Sparrowun gezdiği yerler arkadaşları,düşmanları var. Çok küçük bir heyecan yaşıyorsunuz ve ıslanıyorsunuz. Buranın çıkışında ki hediyelik eşya dükkanında erkek çocuklar için çok güzel korsan kıyafetleri vardı, şimdi almayayım elime yük olmasın dedim ama bir daha da bulamadım onlardan:( Oysaki Beyaz için çok harika olabilirdi.


FRONTERLAND

Splah Mountain-24

Gece biterken bindiğimiz, çok eğlendiğimiz kayık gibi bir aletle hem dağın içinde hem de su kenarında gezindiğimiz bir makinaydı.
Gün içinde yağmur yağdığından bir süre kapalı kaldı bu alet. Sırasını beklerken sürekli uyarılar vardı 50 feet ten düşeceksiniz, kalp hastası, hamileler binmesin gibi.
Düşündüğümden çok fazla süren bir geziydi, her karanlıkta yukarı çıkışımızda şimdi düşüyoruz dedim, ama olmadı bir sonraki yine olmadı. Baya bir gezindikten sonra bir koridorun başında 10 feet yazıyordu, yani asıl düşeceğimiz yer bunun 5 katı!!!
Tabi her çıkışın bir inişi olduğu gibi o 50 feetten düştük , çok zevkliydi tavsiye ederim.

Big Thunder Mountain Railroad-27

Açıkhavada bir trende ve dağın etrafında hız yaptığınız düşünürseniz, bu sizi hiç terletmeyen bir yolculuk olur. Çünkü o rüzgar öyle bir eserki siz gülmekten ve bağırmaktan aşırı zevk alırsınız.

LIBERTY SQUARE

Haunted Mansion-35

Burası Disneyin en sonlarında bulunan, hiç ışığın yanmadığı içeride hayaletlerin dolaştığı bir malikane. 2 kişilik kabinlere oturuyorsunuz, hayaletlerin içinde geziyorsunuz. Hatta bazen başınıza çıkıyorlar:)




FANTASYLAND

It's Small World-41

Malesef Türk bebeklerinin bulunmadığı dünya çocuklarının şarkılar söylediği bir sandal turu. Bekleme 20 dk, tur 20 dk zamanımızı aldı, başka aktiviteler de yapılabilir bu sürede, tabi kiminle gittiğiniz önemli bebişler için harika bir görsel şölen. Böyle dediğimede bakmayın binmeyi yine ben istedim.

TOMORROWLAND

Space Mountain-69

İlk bindiğimde 13-14 yaşında Paristeydim, çok etkilenmiştim, kaç kere ters döndüğümüzü hatırlamıyordum, gözlerim kapanıncada çok kolay atlatmıştım. Gözler kapalı oluncada etrafta ne var ne yok göremiyorsun dolayısıyla gözlerini açıp uzayın güzel ayrıntılarını görmek bu sefer harikaydı. Kapalı bir ortamda tek tek oturduğumuz bu alet ters dönmedi sadece çok hızlı bir biçimde göktaşları ve yıldızlar arasında gittik, yine çok zevk aldım kesinlikle tavsiye ederim.

Walt Disney'Carousel Progress

Yıllar içinde yapılan yolculuk sahnesi, yarım saat kadar sürüyor. Tiyatro sahnesi var, siz oturuyorsunuz ve sahnenin etrafında dönüyorsunuz. Yani sıkıldım çıkacağım demek yok:)
                                          Sürekli değişen sahneler ve insanların o zamanki hayat şartları.

Buzz Lighyear's Space Ranger Spin-73

Bindiğimiz kabinlerde uzaydaki canavarları vurduk lazerle:) Çok başarılı olduğum söylenemez.

Monsters,Inc. Laugh Floor-74

Sinema salonuna giriyorsunuz, MU öğrencileri sizi kimi zaman ekrandan kimi zamanda canlı olarak karşılıyorlar. Çok başarılı bir gösteriydi, internaktifti. Hatta benim önümdeki adamı sürekli ekranda gösterdiler, başkalarına soru sordular yine adamı gösterdiler. Ama en sonunda da günün şanslı kişisi olarak onu seçip küçük bir hediye verdiler.

Stitch's Great Escape-75

Yuvarlak bir salona girip oturuyorsunuz,kafanızın üzerinden emniyet kemeri indiriyorlar. Ve eğlence başlıyor, Kimi zaman karanlık, kimi zaman canavarın çıkardığı sesler, canavardan gelen kokular. Islanma... En sonunda uzayda olan canavar dünyamıza geliyor ve Walt Disney'de olduğu gösteriliyor.


Ben aslında roller coasterlara her zaman binmiş olsamda çok korkardım, kalbim bunu kaldırmaz diye düşünürdüm. Ama bu sefer bana bir rahatlık geldi, hepsine binmeliyim ve zevk almalıyım dedim, öyle de oldu. Hatta alet çıkışlarındaki fotoğraflarda sürekli gülerken buldum kendimi, bazende gözlerim kapalı:) İçimdeki çocuğun hala ölmemiş olması, buradaki masal kahramanlarını görünce yüzümde güller açması beni çok mutlu etti.

Magic Kingdom'a geliş aslında biraz zorlu, çünkü devasa büyüklükteki parka arabayı bırakıyorsunuz, ben bıraktığımız yerin fotoğrafını çektim. Sonra shuttle ile gemi veya trene gidiyorsunuz. Bizim tercihimiz gidiş ve dönüşte gemi oldu. En sonunda girişe ulaşıyorsunuz. Akşam son sefere kaldığımızdan o kadar kalabalıktı ki dönüşümüz daha uzun sürdü. Yine de o kalabalıklığa rağmen hiç sıkıntı çekmedik,herşey çok düzenliydi.

Öğlen yemeğimizi meksika restorantında burritos yiyerek geçirdik, aşırı büyük porsiyonları bitirmek benim için zor oluyordu ama bol kola nasıl da güzel gidiyordu o sıcak günlerde:)


Not: Verdiğim numaralar haritada olanlardır.

2 yorum:

  1. Didemcim, siz bu fastpass olayini iyi becermissiniz...Biz saatlerce sira bekledik herseyde..resimler harika buarada. haunted mansion favorim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim buradaki favorim Splash oldu, beklemek çok yorucu aslında bindiğin aletlerden 10 dk geçiriyorsun, ama bekleyince bütün gün geçiyor.

      Sil