22 Ağustos 2014 Cuma

Beyaz 17 ayını bitirdi

Oğluşumu her ay fotoğraf köşesine oturtup pozlarını çekiyorum, ay ay gelişimini görmem açısından iyi oluyor, ama sanırım artık bunu yapamayacağım çünkü oturmuyor!!!
                     

Bizimki fazla hareketli hep hayal ettiğimiz gibi, aslında ben biraz daha uslu olsa da kabul ederdim sanırım peşinden koşmak hiç kolay olmuyor :)  İşten çıkıp eve gittiğimde beni hemen kapıya götürüyor artık parka inelim diye çocuk da haklı evde sıkılıyor bütün gün. Onu oyalayacak aktiviteler buluyorum ama anne gibisi yok sanırım, ben gelince hemen birlikte oyun oynayalım diyor. Ben de zevkle indiriyorum oğlumu parka, oyunlar oynuyoruz, koşuyoruz.
                                   
                                         Böyle sarılması o kadar dinlendirici ki, huzur buluyorum.


Kimi zaman topun peşinden koşuyoruz, kimi zaman pet şişelere şut vuruyoruz, kimi zaman da onların kapakları ile oynuyoruz:)
                                   
                 Küçük fenerli, şapkayı kendisi seçti biz aldık, alışveriş canavarı geliyor gibi:)


Erkek çocuk bunlarla oynamayı seviyormuş öğrenmiş oluyorum böylece. Evimizde Beyazıma ait bir sürü top var, en sevdiği oyuncağı top çünkü. Ama sanırım artık arabalara doğru kayıyoruz:) E büyüyor ne de olsa...
                                   
                     Yerlere yatmaya başladı yeni huyu, her akşam yatmadan önce banyo şart oldu:)


Bir de aktivite dergimiz Adım Adım var, her ay geliyor posta ile, onun içinden çıkan kitapçıkta o aya ait yapılması uygun olan oyunlar var. Mesela bu ay çubukları deliklere sokma, banyoda kullandığımız malzemeler vardı.

Beyazın kitaplarla bir bağı olmasını seviyorum, Adım Adım da bir başlangıç olmuş oldu.
                                                
                                                                         Çalışkan çocuk :)



Geçen gün parkta oynarken, yaşıtı bir çocuk geldi Beyazın yanağına yapıştı ben öpecek sanıyorum, bir anda çığlık!!!!  Çocuk oğlumun yanağını ısırmış, o güzelim yanağında diş izleri, kan oturması, iz.... Nasıl üzüldüm içim parçalandı anlatmam mümkün değil. Malesef o çocuğun huyuymuş ısırmak!!! Nasıl bir huysa, çocuktan ziyade annesine kızdım hem beni uyarmadığı için hem de gelip özür dilemediği için. Ayrıca onların evinde şiddet uygulandığını düşündüm bir kaç olaylarını işittikten sonra ve oğlumun Hannibal ile görüşmesini istemiyorum bu zamandan sonra. Aslında kimseyi dışlamayı sevmem ama bu çocuk ileride eline taş alıp çocukların kafalarını bile kırabilir, önlemimizi görüşmeyerek almak en mantıklısı bence... Tabi tecrübeli annelerin tavsiyelerine de açığım:)

4 yorum:

  1. cok tatli masallah :) Ve cok gecmis olsun, cocugun isirmasi cok kötü tabii, sonucta enfeksiyon kapabilirdi. Tabiiki konusmamak en kolayi, ama gercekten cocuga siddet uygulaniyorsa ozaman en azindan annesini babasini uyarmalisiniz. Hicbir cocuk durduk yerde hircinlasmaz. Benimde bir arkadasim hep canimizi yakardi cimciklerdi bizi, morarirdi kollarimiz kücükken. Cocuk diye kimse birsey demiyordu, ama kendisindede bir cok iz vardi, bir gün birde isirik izi gördük kolunda, babam bir hisimla onlarin evine gitti, siz cocugunuza ne yapiyorsunuz sizi sikayet edecegim diye, meger baba ilgisiz annede manyagin teki cocuga siddet uyguluyor evde. O günden sonra babamdan korktugu icin yapmayi birakmis, arkadasim kendi anlatti. Su an kendininde cocuklari var annesiylede arasi gayet iyi,ama demek birinin uyarmasi gerekiyordu zamaninda. Bu mutlaka siz olmaniza gerek yok, onlara daha yakin bir komsu vs de olabilir. Ama dünyadaki kötü seyler hep iyi insanlarin ilgilenmediklerinden dolayi oldugunu okumustum, maalesef bu cok dogru :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru zaten annesine bir şekilde bunu ilettirdim, çünkü evde çocuğu ısırıyorlarmış bunun yanlış olduğunu söyledim. Çimdiklemede yapılıyor onlarda bu da yanlış, ben uygun bir dille uyardım ama gerisi aileye kalmış...

      Sil
  2. masallah ona.cok da tatli masallah..darisi basima mi diyeyim ne diyeyim pek emin olamadim :) malum cocuk bakmak cok zor is.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor is ama darısı basına diyorum, bir o kadar da güzel birsey. Istediğin zamanda anne olursun insallah.

      Sil