13 Ağustos 2014 Çarşamba

Atlas Okyanusu kıyısında beyaz kumlar :Miami

Turumuza başlarken Miami'ye 4 gün ayırmıştık, sonrasında kısala kısala 2 geceye düştü Miami gezimiz. Bizde hiç zaman kaybetmeden şehire gelir gelmez kendimizi sokaklara attık. İlk hedefimiz Lincoln Road. Gelmeden önce araştırıp bulduğum bir restauranttan yer ayırtmıştım akşam yemeği için. Rezervasyon saatimiz geçmiş bir biçimde gittik Lincoln Road'daki Havana 1957'ye, ama zaten kalabalık yoktu ve direk oturduk.  Menüden Burak spesiali bense steak yemeğini seçtim. Kesinlikle spesial tercih edilmeli, et bana ve diğer arkadaşlarımıza sert geldi.

Lincoln Road mağazaların geç saate kadar açık olduğu, cafelerin müziklerinin dışarı taştığı bir yol, yürümesi etrafa bakması zevkliydi bence. Hatta o kadarsaat uçtuktan  sonra bile zevk aldıysak ne mutlu bize.

Sabahsa erkenden kalkıp önce güzel bir kahvaltı yapıp sonra yine yeni yerleri keşfetmeye gittik. Kahvaltımızı yine Lincoln Road'da olan Paul'da yaptık. Çok güzel sandviçleri vardı, ayrıca pazar kahvaltılarındaki favorim olan göz göz yumurta da vardı:) Kahvaltıdan sonra oradan muhteşem macaronlar aldık, zaten kapıdan çıkar çıkmaz hepsi bitti.

Everglades bataklığını duymuş,araştırmış ve gitmeden önce çok merak etmiştim. Timsahlarla ilgili gösteriler diğer gezilerimizde olan şeylerdi ama bataklık üzerinde botla gezi yapmamıştım daha önce. Everglades Miami'den yaklaşık 1 saat uzaklıkta, bu bataklığa giderken birçok bot turu yapan firma gördük ama bizim tercihimiz Everglades Safari Park oldu.

Çok ses çıkaran airboat deneyimimiz gerçekten süperdi, bataklıktaki o sazlıkların suyun içine giriş ve çıkışları,dalgalanmaları, su da yetişen yabani ananas! , minik bebek timsahlar... Yaklaşık 40 dk süren turun ardından timsah şovunu izlemeye geçtik.

Timsahların isimlerini bilmesi, hareketleri, yanındaki yetiştiricinin onları eğitmesi gibi eğlenceli komik bir şovdu, şov bitiminde bebek bir timsah geldi, dokunmak ve fotoğraf çektirmek isteyenleri sordu eğitici, tabiki bizde hemen ilk sıradan fotoğrafımızı çektirdik. Timsah derisi dışarıdan bana çok sert gelirdi, meğersem yumuşacıkmış, çok hoşuma gitti, çantalarda tercih edilmesinin sebebi de buymuş.

Güzel bir deneyim yaşadık. Kesinlikle tavsiye ederim. Ben giderken yanımda uzun kollu gömlek götürmüştüm, aslında amacım ayrıca pantalon giymekti ama hava o kadar sıcaktı ki sadece beyaz bir gömlek giyebildim, sağolsun Ebru yanında sivrisinek kovucu losyon getirmiş sürekli onu sürdük. Sinekler dokunduğu yeri şişirdi, yani bize o sırada ne dokunduysa:) Giderken bu konuda hazırlık olmak lazım diye düşünüyorum.

Şehire geri döndüğümüzde sıra South Beach'te okyanusa girmeye gelmişti, buralara kadar gelip o suya girmemek olmazdı dimi... Biz bu suya girdik ama yine kendi denizlerimizin üstün geldiğini söylemek zorundayım. İlk başta girerken bir yosun kümesinden geçiryorsunuz, biraz açılınca su daha güzel oluyor. Okyanusun dibi muhteşemdi tabiki, nefis kum, zate sahil beyaz kumla kaplı. Aslında suya girmesende beyaz kum görüntüsü bile insanı mutlu etmeye yetebilir.

Ertesi sabah biz yine okyanusa girerken Burak ve Alp ünlü South Beach te koştular, bunu da yapmadık demezler artık:) Biz o sırada kızkıza sudaydık...

Ocean drive, ünlü palmiyelerin olduğu, patenleri kızların kaydığı televizyondan bildiğimiz MİAMİ... Sahil boyunca çeşit çeşit cafelerin olduğu yerde, yine araştırmalarım gereği sahibi Türk olan Mia Bella Roma'da yemek yedik. Bu arada Türklere %20 indirim yapıyorlar. Burada yediğimiz kocaman bir deniz ürünü tabağıydı, zaten 3 kişi yedik ve bitiremedik. Yediğim en iyi ıstakoz buradaydı, gidenlere tavsiyem deniz ürünü yesinler.

Bayside yine cafelerin ve butiklerin bulunduğu bir yer. Buraya Miami'den ayrıldığımız sabah gittik, hem kahvaltı yaptık hem de bu şirin mekanı gezdik. Buradan Star ısland turu yapılabiliyor,ünlülüerin evlerine görmek için güzel bir şans. Biz tercih etmedik, daha önce Como gölünde yaptığımız gezide de ünlü malikaneleri vardı, güzel ama herkesin evi kendine mantığında biriyimdir:)

Veeee çok merak ettiğim, süper heyecanla gittiğim Sawgrass Outleti, Miami'ye 40 dk uzaklıkta bir kasabada bulunan bu alışveriş cenneti, o kadar çok mağaza barındırıyorki insanın gözü dönüyor. Buraya ilk geldiğinizde mutlaka misafir ilişkilerine uğramak lazım, çünkü oradan aldığımız indirim kitapçığı çok işe yarıyor. Genelde indirim almak için belirli bir tutar harcama yapmak gerekiyor.

Ben ve Burak çok alışveriş yapamadık, yine oğluşuma aldık, onun için güzel ürünler vardı. Türkiyede bulabileceğimiz ürünleri almayı da çok tercih etmedik, taşımayalım diye.
Zaten ben alışveriş yapacağım diye gittiğim yerlerden pek birşey alamıyorum. Ama markalar çok fazlaydı: Tommy Hilfiger, Victoria Secret, Burberry, Prada, Armani, Nike, Michael Kors, Carter's,Crocs, Samsonite... gibi güzel mağazalar vardı.