7 Ağustos 2014 Perşembe

Amerika uçaklarımız ve araba kiralama

Amerika gezimizi nihayet gerçekleştirdik, araştırmalar , diğer bloggerlarin görüşleri filan derken bizde Amerika'yi keşfetmeyi gerçekleştirebildik:)

Ilk uçağımız tabi ki THY, Adana uçağından indikten sonra bizi transit yolcu olarak bir koridordan geçirdiler, bu kadar yolculuk yaptım ilk kez oradan geçtim !!! Yürürken bir anda karşımıza pasaport kontrolü cikti, cok şaşırdık çünkü kimse olmadan hemen geciverdik :) Bunun için de Istanbula gelmeden yurtdışı pulunu almaniz gerekiyor. THY uçağımız sorunsuz kalktı, uzun uçuş klasiği çorap, göz bandı, kulaklık verdiler hersey tamdi, cok güzel bir yolculuk geçirdik.
Yol boyunca 3 film izledim :)



New York'a indikten sonra diğer uçağımız 15.30 daydi. Ama NY'de pasaport ve bavul işlerimizi o kadar hızlı atlattık ki erken uçağa binebiliriz diye düşündük. Okuduğum yazılarda bu sürenin 3 saati bile bulabileceği yazıyordu, onun için 2 uçak arasına 4,5 saatlik bir zaman vermiştik. Amerikan Air uçağımızda kişi bası 75$ istediler 1 saat erken uçak için ayrıca bavul basına 25$ ödedik. Bavulu uçağa gidecek olan hattın yanına kadar biz götürdük , dikkatimizi çeken bir diğer durumda çalışanlarının hepsinin zenci olması. Beyaz ırk daha üst düzey islerde çalışıyor sanki. AA uçağı buz gibiydi, battaniye istedim yok dediler, sadece çay ikram ettiler , yani bizim ülkemizin konforunda degildi. Içerisinin cok soğuk olduğunu tekrar vurgulamak istiyorum.


Iki uçak arasında beklerken Vok&Roll isimli sushilerden yedik gayet başarılıydi, tavsiye ederim. Suşi sever biri olarak Amerikada güzel vakitler geçirdim.

Orlando'dan ise sabahın çok erken saatinde uçağımız vardı, Amerikaya uyumaya değil gezmeye gittiğimiz için Ny'ye erken gidip biran önce gezelim istemiştik. Sabah 9.30 da Ny'deydik kendimizi direk kahvaltı salonuna attık.

Bu uçağımız US Air'di, ama tam bir faciaydı. Sıraya girip bekliyorsunuz, beklediğimiz şey ne? sadece check-in makinası. Bu sırada beklerken bavul ölçme tartısı var 60lb-23kg'dan fazla bavulu kabul etmiyorlar veya fazla ücret ödeyerek bavulu uçağa aldırabiliyorsunuz. Yine bavul başına 25$ veriyorsunuz, biz ayrıca 100$ daha ödedik, aslında bir bavul daha alsaydık, hem bavul bize kalmış olacaktı hem de o bavul için sadece 25$  ödemiş olacaktık. Gideceklere önerim ya fazla bavul götürün ya da gittiğiniz yerden bavul alın.

Bavul ve check-in işlemlerimizi bitirdikten sonra, bizi bekleyen bir bavulcu vardı, bavulcu diyorum çünkü başka bir isim veremedim. Biri sizi bekliyor, siz bavulu veriyorsunuz uçağa gidecek diyorsunuz ve indikten sonra bavulu almayı umut ediyorsunuz:) Çok güvensiz geldi bana, bizim konforumuz o kadar yükselmiş ki, buralardaki muamele bana itici geldi.
İndikten sonra neyseki sorunsuz bir biçimde bavullarımızı alıp otelimize doğru yola çıktık.

Türkiye'ye dönüş uçağımız yine THY olduğundan içimiz çok rahattı, tabi ben bu arada bir bavul daha aldım, iyi ki de almışım kilo olarak sıkıntısız bir biçimde döndük.


Miami'ye indiğimizde araç kiralamak için Avis'e başvurduk, gitmeden önce rezervasyonumuzu yaptırmıştık zaten. Fakat aracın bize gelmesi o kadar zaman aldı ki orada geçirdiğim dakikalar beni çok yordu. Sürekli araç hazırlanıyor, geliyor gibi cümleler duyduk yaklaşık 1 saatin sonunda Kia jipimizle yollara düştük:)
                                                Turuncuyu sevmesem de plakalar şirindi.

Burada Alamo diye bir firma var ve çok büyük bence tercih edilmesi gereken bu firmaydı diye düşünüyorum, ama bizim aradığımız büyük araç olduğundan ve internette o firmada büyü araç bulamadığımızdan Avis'e kaymıştık.


Biz burada dizel-benzin iki türlü de araç kullandığımızdan ve aracımızın arkasında CDI yazdığından bu araç acaba dizel mi diye düşündük. Araç çalışırken dizel sesi olmamasına rağmen acaba yanlış birşey koymayalım diye çalışanlara sorduk. Onlarda sanki dizel araç olamaz der gibi cevap verdi bize, zaten benzin aşırı ucuzdu. Amerikalılar için dizel araç

Aracı geri bırakmak ise çok kolay oldu, havaalanını girişinde kiralık araç girişi var, oradan da hangi firmaysa onun koridoruna giriyorsunuz, aracı teslim almayı bekleyen biri var anahtarı verip uçağa gidiyorsunuz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder