5 Haziran 2014 Perşembe

Vize almak hiç bu kadar kolay olmamıştı!!!

Vize almaya karar verince bir strese girerim, acaba eksik evrak mı gönderdim form hatalı mı oldu gibilerinden. Bu seferde bizim miniğe USA vizesi almamız lazım, zaten kişisel başvuru olduğundan iş başa düştü diyerek başladım evrakları hazırlamaya. Gerekli bilgiler için bu sayfayı inceleyebilirsiniz. 14 yaş altı ve 80 yaş üstü insanlar posta yoluyla vizelerini alabiliyorlar bu çok hoşuma gitti doğrusu.

Biz öncelikle Beyazı alıp 5*5 vesikalık çektirdik. Dijital ortamdada aldım, sayfaya yüklemek lazım diye ama dosya küçük olduğundan yüklenmedi, bende fotoğrafsız devam ettim işlemlerime ve sorun olmadı.

Sonra DS160 formunu doldurdum, sayfa ingilizce ama üzerine gelince Türkçesini görebiliyorsunuz. Biz göçmen olmayan vize türünü seçiyoruz, daha sonra turistik gideceğimiz için B1/B2 vize türünü işaretliyoruz. Pasaport türümüz ise Regular.  Nerede kalacağınız, ne zaman girip çıkacağınız filan soruluyor, en sonundada daha önce suç işleyip işlemediğiniz, hastalığınızvar mı gibi ülkeye tehlikeli biri mi giriyor onu araştırıyorlar.

Formu doldurduktan sonra bu sayfadan hesap oluşturdum ve ödeme yapmak için bir seçenek çıktı. O formla Akbank'tan yatırabilirsiniz veya internetten kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz, ben interneti tercih ettim. 160 dolar vize bedelini çok rahat ödemiş oldum. Ödeme sayfası tamamlandı bize ulaşabilecekleri bilgileri yazdım hesap oluşturma işi bitti. MRV makbuz numarası 13 haneli bu numara ile telefonda bilgi alabiliyorsunuz, ödeme yapıldığında çıkıyor bu numara. İşlem tamamlandığında çıkan formu yazdırdım , çünkü postaneye bu formla gidiyorsunuz ve elçiliğe ücretsiz gönderim sağlanıyor.

Bunların yanında benim ve Burak'ın USA vizelerini , pasaport fotokopilerimizi, kimlik fotokopilerimizi, çalışma belgelerimizi gönderdim. Diğer vizelerde banka hesap cüzdanı eklerdim bunda göndermedim. İnternet sayfasında 1 fotoğraf yazıyordu ama ben 2 gönderdim. Uçak biletlerini gönderdim. Bir de dilekçe yazdık Burak'la, bütün evraklarımızı pasaportla birlikte geri gönderdiler bize.

Geçen hafta perşembe yolladım bu hafta çarşamba geldi, çok hızlı çalışıyorlar tebrik ettim doğrusu. Evrakların posta ile yollandigini mail ile bildirdiler, o gun de PTT merkezine gidip aldım. Beyazcık da 10 yıllık vizesini aldı, bakalım nasıl ziyaretleri olacak.

17 yorum:

  1. hayırlı olsun vizesi. umarım hayırlısı ile gider gezer ve gelir beyazıt

    YanıtlaSil
  2. Duygu Fığlalı6 Ağustos 2014 06:49

    Merhaba,
    DS-160 formundaki onay numarasını gösterdim bankadaki kadına. 13 haneli MRV kodu olduğunu söyledi. Benim 10 haneliydi. MRV kodunu nasıl alabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,işlemleriniz bitmemiş olabilir çünkü 13 haneli olmak zorunda, formu tekrar doldurun isterseniz zaten ödeme yapmamışsınız.

      Sil
  3. Duygu Fığlalı6 Ağustos 2014 06:49

    Merhaba,
    DS-160 formundaki onay numarasını gösterdim bankadaki kadına. 13 haneli MRV kodu olduğunu söyledi. Benim 10 haneliydi. MRV kodunu nasıl alabilirim?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Yazınızdan cesaret bulup kendimiz doldurmaya karar verdik. Pasaportu da evraklarla aynı anda mı gönderdiniz, sonradan mı istiyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ayni anda gönderiyorsunuz .

      Kolay gelsin ...

      Sil
  5. MERHABA HESAP OLUŞTURMADA DOSYA NUMARASI İSTENİYOR BENDE SADECE DS 160 VAR HANGİ NUMARAYI GİRMELİYİM? TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk etapta isimle giriş yapıyorsunuz, daha sonra dosya numarası çıkıyor. Kolay gelsin..

      Sil
  6. Merhaba,
    Bu bilgiler cok faydali tesekkurler :) 1 yasindaki kizim ve bana vize almaya calisiyoruz. Babasinin vizesi var. Sormak istedigim sey, kizimla benim basvurumu ayni anda mi yapalim? Yoksa ben vizemi aldiktan sonra mi kizimin basvurusunu yapalim? Bir de kizimin pasaportu yok, oncelikle ona pasaport mu cikarmaliyiz? Yoksa benim pasaportuma mi isletmeliyiz?
    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Siz öncelikle pasaport çıkarın zaten artık çocuklar ebeveyn pasaportuna işlenmiyor. Daha sonra vizeye de birlikte başvurun bence. Şimdiden iyi tatiller.

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet Ds160 formunu dolduruyorsunuz, gerekli ödemeyi yapıp postaya veriyorsunuz. Şu anda muvafakata gerek yok. Eğer eşlerin biri olmadan vize alınacaksa o zaman muvakafat vermeniz gerekir.

      Sil
  8. Merhaba,
    Dediğiniz gibi bütün işlemleri yaptığımda randevu yeri ve tarihi seçmem isteniyor. (posta ile gönderim görünmüyor) (kızım 2 yaşında ve eşim ile benim vizem var)

    YanıtlaSil
  9. Muvafakatname İngilizce olmak zorundami noterden alinan

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Çocuklar için de vize ücreti ödeniyor mu? Onlar için de pasaport gerekiyor mu?

    YanıtlaSil