18 Nisan 2014 Cuma

Iguazu Şelalesi

Iguazu şehrine uçakla inerken gördüğüm tek şey yeşil bahçelerdi, yemyeşil. Hem güzel hem de ürkütücü ... Biz nereye geldik dedirtecek kadar uzun gözün alabildiğine yeşillik. Geldiğimiz gün akşam olduğu için direk otelimize gitmiştik, otelde ise herşey ahşaptı, yani wc'deki tuvalet aynasının çerçevesi bile...

Otelimiz.

Ertesi gün meşhur Iguazu National parkı gezmeye gittik, büyük turu satın aldık. Bu arada biz Arjantin tarafında kalıyoruz. Iguazu 3 ülkeye sınır oluşturan bir şelale, Brezilya-Arjantin- Paraguay.
Gitmeden okuduğum yorumlarda , Iguazu parkında şelale içinde botla gezi yapacaksanız ıslanırsınız fln yazıyordu, ben bunun üstüne ekleme yapıyorum ıslanma değil o tamamen duş alıyorsunuz, dolayısıyla üzerinizdeki herşeyin kuru muadillerinin de olması şart buna ayakkabıda dahil:)

Park da ilk başta bir kamyonun arka kısmına oturarak ağaçların arasında safari yaptık, o sırada tukan papağanı gördük , durduk baya bir süre insanlar fotoğraf almaya çalıştı, hem soyu tükemekte olduğu için hem de insanlara çok görünmediğinden bir heyecan oldu grup arkadaşlarmıza.

Iguana

Parkın içinde yürürken bir sürü hayvan çıktı karşımıza, çok yaklamayıp yanlarından geçtiğimizde sorun olmadı. Ama yiyecek konusunda afiniteleri olduğu kesin, özellikle rakunlar hem elden yiyecek alıyorlar hem de masaların üzerine çıkıp insanların bıraktığı artıkları yiyebiliyorlar. E onların evi orası biz misafiriz neticede istedikleri gibi masaya çıkabilirler.
Islanmadan önceki halimiz, sonrasında tişört farklı :)
Şeytan Gırtlağı şelalenin en tepe noktası ...

Biz burada kalırken Paraguay'a da geçtik, onun fotoğrafını çıkarmamışım daha önce, zaten görülecek bir yeride yok. Elektroniğin çok ucuz olduğunu insanların deli gibi alışveriş yaptığını okumuştum, hiç tarzım olmaan bir alışveriş şekli ve korkutucu bir ülkeydi. Girerken pasaport kontrolü fln yapılmıyordu ama silahlı askerler  geziyor şehrin girişinde. İstanbul'daki Doğu-Bank usulu satış yapıyorlar vergi yok deniyor, ama modeller eski , teknolojiyi alamıyorsun yani... Bu ülkede de birkaç saat kaldıktan sonra geldiğimiz taksi ile geri döndük, bu arada taksici bizi uyardı saatlerinize dikkat edin diye, ben zaten o saniyeden sonra çantama sarılarak gezdim:)

Ertesi gün Rio de Janerio'ya geçecektik, tabi dış hat uçusu olmasın diye biletimizi Iguazunun Brezilya tarafından aldık, otel sahibi bizi uyarmasa Arjantin-Brezilya arasında saat farkı olduğunu atlayabilirdik. Ufacık bir sınırı olan 2 ülke ama saat farkı var!!!!! Bu da çok önemli bir detay bence....