10 Şubat 2014 Pazartesi

Gökçeada'da yapılacaklar listesi...

Aydıncık plajı-  Kefaloz
Burası tesis olan tek plaj, deniz harika ama çocuklu bir aile için zor olabilir. Biz birkaç kere gittik, deniz soğuk olur giremem diye düşünüyordum ama düşündüğüm kadar da soğuk değildi. Ve o kadar berraktı ki gerçekten Türkiye'nin denizleri bir harika dedim.
Çok kullanışlı tesis olmamasından dolayı buraya gelenlerin sırt çantasını takmış gençler olması lazım.
Ayrıca rüzgar sörfü ve kite sörf buradaki aktivitelerden. Ada Türkiyenin önemli sörf merkezlerinden biri, ayrıca dalış konusunda da tercih noktası.
Türkiye'nin mercanları buradaymış ve bu sular Unesco tarafından koruma altındaymış. Yani cevher yatıyor denizlerimizde.

Birçok plajı daha var ama tesisin olmamasından dolayı biz gitmedik.

Gökçeada'nın benim tatlı kültürüme eklediği kurabiye : Efibadem
Bu un kurabiyesinin tadı ilk başta beni çekmemişti, fakat sonraları yedikçe alışkanlık yaptı. Adadaki Meydani pastanesinde satılan bu kurabiyeler 6 ay boyunca saklanabiliyor. Tabi 6 ay kalırsa: ) Efterpi Zguromali (Efi) ismi ile eski adıyla bademli kurabiye birleşti ve Efibadem doğdu. 


İmroza sabunları: Adada yukarı Kaleköy'de bulunan sabun atölyesinin sahipleri İstanbul'dan adaya gelmiş bir çift. Evlerinin ve atölyelerinin manzarası bahçesi çok güzeldi, gelirken tüm sabun çeşitlerinden aldım :) İçeriği zeytinyağı ve ada yağmurları bu sabunların...


Ve zeytinyağları, gerçekten tat olarak güzeldi, ordan ayrılmadan önce depo yapmıştık ama Beyaz' a bizzat zeytinyağı verdiğim için bittiler, bende internetten getirttim. 



2 yorum:

  1. ne güzel bir paylaşım olmuş yine eline sağlık canım sayen de çok şey öğreniyorum: ))

    YanıtlaSil
  2. O mercanlar için dalmak lazım : ))

    YanıtlaSil