16 Ocak 2014 Perşembe

Bebekle köpek aynı evde

Daha ben hamileyken çevremdeki insanlar Sofi'yi gönderme vakti geldi" demeye başlamışlardı. Bu insanlar tabiki evcil hayvan sahibi olmayan, onunda bir canlı olduğunu kabul etmeyen kişilerdir. 
Sofiş bizim evimizi yuvası, beni annesi olarak gören bir köpek, 2,5 aylıktan itibaren bizimleydi. 15 aralık 2010 günü yuvamıza geldi iyikide geldi. Benim çok büyük korkularımı yendi. Sofi yokken sokakta köpek görsem yolumu değiştirirdim, evcil hayvanlarını gezdiren insanların "bişey yapmaz" sözünden gıcık alırdım vs... Annem de çok korkardı. Şu an da ikimizde korkumuzu yendik. Daha o zamandan çocuğuma köpek korkusu geçirmemeliyim diye hazırlık yapmak istemiştim, ne güzel oldu şimdi hem oğlum hem kızım birbirlerinden korkmadan yaşıyorlar. Aslında Sofi Beyazıt'tan korkuyor bile olabilir...
Bebek ve köpek olayını çok araştırdım, ve gördüm ki tüylerinden kist olur vesvesesinin gerçeği, tüylerindeki parazitten bize zarar gelebilir. Zaten benim Sofim birçok canlıdan daha bakımlıdır, 3 ayda bir kist aşısını olur, aynı zamanda damla yapılır. Dolaysıyla kist riski ortadan kalkmış oluyor.
Tabiki diğer aşılarıda var aynı bebek gibi aşı takvimini ihmal etmemek gerekiyor.
Yorkshire Terrier  cinsi olan Sofimizin tüyleri çok dökülmüyor ama elbetteki az da olsa dökülmeler olabiliyor. Yine hergün düzenli taramalarda dökülecek olan tüylerini siz kendiniz toplayabilirsiniz.
Köpeklerin hastalıkları ile insanlarınki çok farklı, yani köpüşümüz öksürüp hapşırıyor olabilir. Bu mikrop bizde yaşayacak anlamına gelmiyormuş. 
Mesela Beyaz' a mama yedirirken dökülen yemekleri Sofiş topluyor buda bir avantaj. 
Ayrıca malesef Sofi'ye ayırdığım zaman azaldı, eve girdiğimde hemen Sofişi seviyorum sonra Beyazımı alıyorum , çok özlemiş oluyorum oğlumu. Bu da Sofi de sevgi açlığı yaratıyor maelesef çok üzülüyorum, Beyaz yattıktan sonra Sofişle ilgilenmeye çalışıyorum.

Yakın arkadaşım Ebru'da sağolsun ne zaman istersem beni bilgilendirir. Zaten Beyaz ve Sofinin anlaşabileceğini korkmamam gerektiğini zamanında bana söylemişti.

Hayvan beslenen evlerde yetişen cocukların ileride daha fazla sorumlıuluk sahibi daha iyi iletişim kurma, daha iyi anne ya da baba adayı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Sebebi ise daha fazla özveridir. Hayvanla büyüyen insanlar evlerinde küçük yaşta besledikleri hayvanlardan özverili olmayı öğrenirler ve ileride kendi çocuklarına da daha sabırla yaklaşırlar. 


  • Bebeğinizin bağışıklık sistemi daha güçlü olur. Halihazırda hayvanlara alerjisi yoksa alerji geliştirme riski düşer.
  • Bebeğiniz başka canlılara sevgi ve saygı duymayı öğrenir.
  • Biraz daha büyüdüğünde sorumluluk almayı öğrenir. Kedinizin mamasını verir, köpeğinizi “gezdirir.” Evdeki iş bölümünün bir parçasını da o yüklenir.
  • Normal olan hayvanların bizden daha kısa yaşaması olduğu için hayvanınızı kaybetmeniz halinde çocuğunuz istemeden de olsa hayatın gerçekleriyle yüzleşmiş olur. Bu, ileride tadacağı daha büyük acılara hazırlıklı olması açısından önemlidir.
                                                                                          İşte size gülen Sofi
                                                                                   Sofiye hediye gelen yatağı
                                                                                             Sofinin ev keyfi

  • Doğum öncesi 
                                                                                             Doğumdan sonra
                             Tabiki Sofi ve Beyaz'ı yalnız bırakmıyorum, kimin kime zarar vereceği belli olmaz. Şu an da kaçan taraf sürekli Sofi oluyor, birbirleriyle iletişimleri çok güzel en yakın zamanda video da yükleyeceğim.
  • LÜTFEN COCUKLARIMIZI HAYVAN SEVGİSİNDEN MAHRUM ETMİYELİM VİCDAN SAHİBİ COCUKLAR YETİŞTİRELİM...

2 yorum:

  1. bu yazın o kadar güzel olmuş ki bayıldım. Ne güzel yazmışsın. Hayvanal bebek aynı evde olmaz ben bu lafları çok duydum. Kedimle kızım o kadar iyi anlaşmışlardı ki. Ve kızım kedim den o kadar çok şey öğrendi ki. En önemlisi kardeş sahibi olmadan paylaşmayı öğrendi, kardeşi olunca ona merhamet etmeyi öğrendi. Ne güzel yapmışsın köpişle bebiş aynı evde. Yüreğine sağlık. Seni kutluyorum : D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal senden de kedi yazısı bekliyoruz canım..

      Sil