13 Aralık 2013 Cuma

9.ay belirtileri

Oğlum 9 ayını bitirmek üzere, kocaman oldu yani. Birkaç gündür salondaki park yatağına bırakıp yanından ayrıldığımızda basıyor çığlığı. Bende ağlayınca hem üzülüyorum hem de sinirleniyordum. Sonra hem psikiyatrist arkadaşımızdan hem de okudum bilgilerden öğrendiğim kadarıyla tam da bunu yapması lazımmış. Yani bu ağlamasına mutlu oldum, çünkü oğluşum normal seyrinde büyüyor.

Gece ağlamalarında gittiğimde bazen kendisini oturarak ağlarken buluyordum. Çok da komik görünüyor içimden de gülüyordum. Bu gece ise bir baktım ki yatağın içinde ayağa kalkmış!!!!
Ayağa kalkmış bir çocuğu pışpışlayarak uyutmak biraz zor tabi, bakalım bir düzen tutturabilecekmiyiz?
                                                        Sabahın 7 sinden bir görüntü.

9. ayda bunlar oluyormuş
Bebeğiniz bu ayda rahatça emekler ve tutunarak ayağa kalkar. Bazı bebekler hiç emeklemez, başını dik  tutma ve desteksiz oturma zamanında olmuşsa emeklemiyor diye endişelenmeyin.
Nesneleri kolaylıkla kavrar. Oyuncaklarının içinden oynamayı istediği bir taneyi seçip alabilir, birini bırakarak bir diğeriyle oynayabilir. Baş ve işaret parmağıyla küçük nesneleri alabilir. Bardağı tutarak su içmeye çalışır. 
Heceleyerek konuşmaya çalışır. Çıkardığınız sesleri taklit eder. Aynı sesi defalarca çıkarır.  
Tanımadığı insanlar gördüğünde ağlayabilir. Sevindiğinde ellerini çırpar. Annesinden ayrıldığında ağlar. Bu nedenle uzun süreler ayrı kalmak zorlaşabilir. Aynı şekilde bebeğinizle seyahat de önceki aylara kıyasla zorlaşır. Evine ve düzenine alışmıştır, farklı ortamlarda zorlanabilir. Seyahati tam olarak algılamaz ama ortamı yadırgar. Alışık olmadığı bir şey yaşadığında annesine bakarak ne yapması gerektiğini öğrenir. 
Herhangi bir amaca ulaşmak için, daha önce öğrendiği çeşitli yolları dener. Ulaşamadığı bir oyuncak için önündeki engeli çekmek, kenarından dolaşmak gibi metotlar üretir ve en uygun olanı bulur. Oyuncaklarının yerlerini aklında tutabilir.  
Artık gözlerinin önünden kaybolan bir nesneyi arar. Onun göremese de var olduğunu idrak eder. Yani nesne devamlılığını öğrenir.  

1 yorum: